Jag ska flytspackla en del i ladan. jag har slipat av betongplattan ska prima och på med 5mm+
https://www.bauhaus.se/avjamningsmassa-cm-940-industri-top-20kg
Skälet till detta är att "vanligt" flytspackel tydligen inte lämpar sig i kallt utrymme.
sedan måla med epoxy färg
Jag har flytspacklat några golv tidigare men aldrig blivit helt nöjd. har varit i badrum så man har ju inte sett ev skavanker...
Denna gång är planen att sätta ut nivåpinnar som jag tar bort allt eftersom ja vill ju inte att dom ska sitta kvar i ett rutmönster när det är målat
hälla ut piggrolla för att bli av med bubblor(hade problem med det sist) och dra med bredaste "gummirakan" ja hittar
Men att detta ska bli plant på "frihand" utan att ha någon nivå att dra av mot har ja svårt att greppa. Behöver ju inte bli perfekt bara det ser bra ut.
Förra golvet fördela ja med en fintandad bred spackelspade för ändamålet men såg tydligt efteråt små små tandade nivåskillnader... och det golvet va 2x1.5m så detta är ju en nivå upp i komplexitet...
Är rädd att det nu blir vallar av rakan men va ska man väll göra?
Anlita någon finns inte på kartan ja kommer göra det vill bara maximera förutsättningarna... så dinns det några stalltips så tar ja gärna dom.