Hej på er! håller också på med badrum och har kommit fram till att lägga elslingor och därefter "flytspackla"
Flyt är nog optimalt när det gäller att få ett plant fint golv men att lägga fall med?? verkar knas tycker jag.
har själv betonggolv att jobba på om det spelar in.
kan man inte lägga en slipsats istället? Helt enkelt "gjuta" en liten kaka på några centimeter, eller funkar inte det med elslingor? har själv jobbat som betongare och vet att då går det som en dans att få till ett bra fall över hela golvet. har sett att många har problem med just detta moment så jag undrar om det finns nåt annat argument än att betongen måste få brinna betydligt längre tid än flyt. Men å andra sidan är ju tid det enda man har som hempulare.

Det är nog mest i fallet mot brunnen som det blir för tunnt (några mm) för betong. Varför inte gjuta (du som jobbat med betong vet nog) allt utom fallet i betong? Sen behöver du bara spacka fallet mot brunnen med golvspackel avsett för våtrum.

Hej igen! tack för ditt svar.
jag har bilat ner en ny golvbrunn och fixerat den ca 2cm ovan bef. betongplattan, så då har jag lite utrymme att jobba på
Nu blir det att jag kommer att använda flyt då det redan är inhandlat men undrar ändå om betong kan vara ett alternativ.
Jag förstår helt din tanke att betong kräver lite mer utrymme, svårt att gå ner platt mot en brunn som ligger i nivå med det man
gjuter på.
väldigt bra forum detta när man kan bolla ideer, erfarenheter , vore perfekt och hjälpa grannen först med hans badrum,
för att sen ta med sig dåliga och bra erfarenheter hem, men detta forum är ett bra alternativ.

En fråga !
Hur är dom att jobba med dessa flytspackelpåsar för runt 250-300kr styck, är det som att hälla ut välling på golvet eller går
det att med spackeln "fasa" av ett fall.
Är det en blandningsfråga, brinner det fort , så det nästan stelnar när man håller på.
har läst här att man kan skrapa av ner mot brunnen när det stelnat lite för att "gröpa ur" ett fall men det måste väl vara
fall över hela golvet ?
Mycket frågor men ju mer man frågar innan desto bättre går det nog, lite svårt när man står där med hinken i hand som
ett stort frågetecken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.