Hej någon som kopplat in ett fläktkonvektorellement själv ? Något jag ska tänka på eller det är som att koppla ett vanligt ?
 
Jag har kopplat in ett. Jag drog 15mm rör och det fungerar bra och så måste det ju vara el till också. I mitt satt det en stickpropp. Jag satte en koppling så man kan skruva loss det om det behövs. Vattnet tog jag in från "andra sidan" än det var och då måste jag "vända" elementet där inne, fast det var inte svårt då det var förberett för det. Och termostatventilen passar ju inte så bra att sätta vid rörkopplingarna, jag löste det genom att sätta den tidigare på tilloppsröret som kom i taket då radiatorn är i källaren.
 
Redigerat:
Ok..15 mm rör ja det låter ju smidigt...ventil ska jag oxå montera på till flödet...sen skulle man ha en returkoppling oxå...
Å den borde man ju koppla på utgående vatten?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.