Tack för råd 😊

M mrmlz skrev:
Det du har att spela på är att vrida upp hela tempkurvan så inloppstempen ökar. Alt. Om du fortfarande har en stor skillnad mellan inlopp och utlopp öka pumphastigheten. Men börja med radiator vredet så det inte är någon skum intern begränsning.

180kwh är väl inte orimligt blir väl typ 5mwh på en månad? Vårat hus drar 4.2-4.5 en januari månad i Linköping. Men det är ju mildare klimat här.
Hej igen!
Nu är det minus 25 ute och jag kunde på första gången uppnå 21 grader inomhus. Tack😊.
Däremot har fortfarande en stor skillnad mellan inlopp och utlopp(se bilden).
Vad tycker du? Ska jag pilar nu med pumpen I så fall i vilken siffra ska det vara eller jag låter allting som det är nu?
Tack

Glömde skicka bilden med

• Två termometrar monterade på rör visar temperaturer omkring 60 och 40 grader Celsius.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå Wilo pumpregulator med orange vridknapp och grön lampa, inställd på nivå 3.
    Skapa konto
Den står på högra trean, vrid den till högra sexan.

Demmpa Demmpa skrev:
Den står på högra trean, vrid den till högra sexan.
👍 Nu är det gjort 😊. Ska jag då låta det verka och se vad som händer imorgon?

• En vattenpump med ett rött reglage inställt på 3, omgiven av en grön lysning och symboler tryckta på panelen.
    Skapa konto
  • Gilla
mrmlz
  • Laddar…
3 3FF skrev:
Hej igen!
Nu är det minus 25 ute och jag kunde på första gången uppnå 21 grader inomhus. Tack😊.
Däremot har fortfarande en stor skillnad mellan inlopp och utlopp(se bilden).
Vad tycker du? Ska jag pilar nu med pumpen I så fall i vilken siffra ska det vara eller jag låter allting som det är nu?
Tack
Skönt att höra! Och du har redan fått tips om att vrida pumpen till max :)

Sen kan du ta en sväng i huset och känna på elementen så de är varma, jag har nästan alltid något element som kärvar :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.