5 423 läst ·
37 svar
5k läst
37 svar
Fixera golvvärmerör med klammer?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Man kan ta sticksågen och göra vändspår också
Floore tycker det räcker med 20mm totalt,P Putnah skrev:
https://floore.se/wp-content/uploads/Floore_Produktkatalog_webb.pdf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mmm men det är 12mm golvrör. Det skulle göra att jag behöver ha 20st seperata golvslingor för att täcka in behovet.
12mm rör läggs med tätare cc, och jag antar att det är därför man endast behöver ha 10mm spackek ovan rör. Tror de flesta tillverkarna, ex LK och Uponor förordar 40mm spackel ovan rör när man använder 16mm rör.
12mm rör läggs med tätare cc, och jag antar att det är därför man endast behöver ha 10mm spackek ovan rör. Tror de flesta tillverkarna, ex LK och Uponor förordar 40mm spackel ovan rör när man använder 16mm rör.
Jag skulle valt färdigspårat. Det är tillräckligt med bök med slangar ändå och då vill man åtminstone veta att de sitter fast och inte kläms någonstans. Jag har lagt 160 kvadrat färdigspårad LK skiva och ångrar inte det en minut. Det blir stumt när man har limmat/skruvat ihop det och det går fint att trycka slangen i färdiga spåren.
Klicka här för att svara