656 läst · 0 svar
656 läst
0 svar
Fixera eller flytta gångjärn?
Hej alla! Jag har behövt flytta ett gångjärn i en kökslucka, eftersom den köksfläkt som sitter monterad längst ner i stommen inte ger tillräckligt mycket utrymme för att fästa gångjärnet just där.
Gångjärnet är av denna typ:
https://www.elgiganten.se/product/k...020804/epoq-gangjarn-tiomos-softclose-110-2st
Min avsikt har varit att med centrumborr borra ett nytt fäste högre upp på luckan så att gångjärnet kan sitta i stommen ovanför köksfläkten. Sagt och gjort. Efter borrningen har hålet nu dessvärre fått en något större diameter än vad som varit tänkt, pga tämligen ohändig.
Jag kan nu enbart komma på två alternativ för att fixa detta:
1. Försöka fixera gångjärnet med någonting - jag vet inte vad - i det befintliga, lite för stora borrhålet.
2. Borra nytt, snyggt hål på annan plats i luckan.
Mina frågor är därför:
Finns det någonting att fixera gångjärnet med så att det säkert kan sitta på plats trots felborrningen?
Finns det ett tredje bättre alternativ än de ovan?
Tacksam för tips!
Gångjärnet är av denna typ:
https://www.elgiganten.se/product/k...020804/epoq-gangjarn-tiomos-softclose-110-2st
Min avsikt har varit att med centrumborr borra ett nytt fäste högre upp på luckan så att gångjärnet kan sitta i stommen ovanför köksfläkten. Sagt och gjort. Efter borrningen har hålet nu dessvärre fått en något större diameter än vad som varit tänkt, pga tämligen ohändig.
Jag kan nu enbart komma på två alternativ för att fixa detta:
1. Försöka fixera gångjärnet med någonting - jag vet inte vad - i det befintliga, lite för stora borrhålet.
2. Borra nytt, snyggt hål på annan plats i luckan.
Mina frågor är därför:
Finns det någonting att fixera gångjärnet med så att det säkert kan sitta på plats trots felborrningen?
Finns det ett tredje bättre alternativ än de ovan?
Tacksam för tips!
Liknande trådar
-
Flytta befintlig luftvärmepump, eller köpa en ny enbart för att få en bättre placering.
Värme allmänt -
Centralventilation = frånluft. Eller? Flytta motor?
Ventilation -
Flytta elcentral utanför liten "skrubb". Är det väldigt dyrt, eller ens rimligt?
El -
Två L/L-pumpar eller en pump + värmeförflyttare?
Värme allmänt -
Kallt i delar av huset! Värmeflyttare eller en till LLVP?
Värme allmänt