1 642 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Fixar man ett lån på...
1,7 milj med en sammanlagd månadsinkomst på 40 tkr (före skatt)? En av oss är hemma nu, men om 3-4 år har vi en bättre månadsinkomst (ca 50 tkr).
Lånet blir isåfall ett bottenlån (har lite att lägga själv).
Känns som svindlande mkt pengar, men vi blir fler och behöver större bostad och har hittat en som vi verkligen känner för, frågan är bara om vi fixar det? Tilläggas kan att huset är nytt så det borde inte vara i renoveringsbehov än på några år (kan man ju hoppas på
).
Vad har ni för lån och inkomster...
..............vågar man ??? ??? ???......
Lånet blir isåfall ett bottenlån (har lite att lägga själv).
Känns som svindlande mkt pengar, men vi blir fler och behöver större bostad och har hittat en som vi verkligen känner för, frågan är bara om vi fixar det? Tilläggas kan att huset är nytt så det borde inte vara i renoveringsbehov än på några år (kan man ju hoppas på
Vad har ni för lån och inkomster...
..............vågar man ??? ??? ???......
Jag kan bara instämma med micke_011, det beror på vilka andra kostnader man har mm. Det jag kan råda er är att göra en bra detaljerad kalkyl och även titta på hur man klarar ev. räntehöjningar osv. Det borde dock inte vara helt omöjligt. Vi har en inkomst på runt 50 och har tagit ett lån på ca 1,6 Mkr och byggt ett nytt hus. Vi har även topplån och det har gått bra hittills... Då har vi ändå inte tagit ut skattereduktion för räntor.
Lycka till med ert funderande och beslut!
Lycka till med ert funderande och beslut!
Ja, hela bilden måste man ha.
Ni som lånar si och så mycket och har si och så mycket i lön...
Hur många bilar har ni? (Och hur dyr är den/dom i drift?)
Har ni billån? (Vad kostar det att åka till o från arbetet?)
Hur många barn? Hur gamla barn?
Har ni bredband? Filmkanaler? Mobiltelefoner?
Har ni någon dyr hobby?
Det kan ju slå ganska ordentligt i slutändan om man behöver pengar till "annat" oxå.
Nästan ointressant att höra om inkomst X lån Y, men bara nästan.
Ni som lånar si och så mycket och har si och så mycket i lön...
Hur många bilar har ni? (Och hur dyr är den/dom i drift?)
Har ni billån? (Vad kostar det att åka till o från arbetet?)
Hur många barn? Hur gamla barn?
Har ni bredband? Filmkanaler? Mobiltelefoner?
Har ni någon dyr hobby?
Det kan ju slå ganska ordentligt i slutändan om man behöver pengar till "annat" oxå.
Nästan ointressant att höra om inkomst X lån Y, men bara nästan.
Skönt att höra.. Jag tycker att alla här verkar vara höginkomsttagare vi ligger ungefär på samma inkomster som ni. Vi kommer att låna 1,6. Visserligen är en hemma nu så det blir lite mer (ca 42) när båda jobbar men då har vi istället dagis och fritidsavg för 3 barn att betala.Deo skrev:
Jo det var inga problem alls i princip, vi gick igenom det på telefon och det enda banken var skeptiska till var att jag inte hade kontantinsatsen på 50 000 redo..men så fort jag förklarat att pengarna fanns, dock inte på banken, så var det inga problem alls.
För övrigt har vi ca 800kr i bil lån, 500kr i bilförsäkring och ca 15000 i övriga lån. Vi har även 1 barn.
För övrigt har vi ca 800kr i bil lån, 500kr i bilförsäkring och ca 15000 i övriga lån. Vi har även 1 barn.
Tjena!
Vi har en total inkomst på 45t med två barn. Tjejen studerar så där blir det ju int mycke pengar
.
Billån 1000:-, studielån 2500:-, två bilar ,ca tre mil till jobbet. huslån på 1,5 milj. Lever ett ganska vanligt svensson liv med underbara tältsemestrar på sommaren.
Vi har en total inkomst på 45t med två barn. Tjejen studerar så där blir det ju int mycke pengar
Billån 1000:-, studielån 2500:-, två bilar ,ca tre mil till jobbet. huslån på 1,5 milj. Lever ett ganska vanligt svensson liv med underbara tältsemestrar på sommaren.
Klicka här för att svara