1 246 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Fixa trasigt golv i fast monterat skåp?
Hej, hade för ett tag sen en liten olycka, grejer som hade stått orörda i 1½ år fick för sig att ramla och blev ett par mindre fina märken i skåpsgolvet som jag ska fixa, det är inte hål rakt igenom golvet men 2st fördjupningar på 0.5-1cm och stora som femkronor.
Golvet i övrigt är helt men kraftigt missfärgat.
Räcker det att spackla upp och måla över eller är lägga in en lös skiva enda vettiga?
Istället för att måla, kan det funka med vitfärgad självhäftande plastfilm?
Om jag spacklar, ska det va nåt speciellt spackel eller duger vanlig snickerispackel eller latexfog?
Har ingen skiva som är stor nog att ensam täcka golvet så lägger jag in skiva så blir det 1 stor och 2 små, ska de skruvas fast i golvet eller räcker det att lägga en klick latexfog under och sen ställa en 25L vattendunke på under 24 timmar?
Mvh Tjaboo
Golvet i övrigt är helt men kraftigt missfärgat.
Räcker det att spackla upp och måla över eller är lägga in en lös skiva enda vettiga?
Istället för att måla, kan det funka med vitfärgad självhäftande plastfilm?
Om jag spacklar, ska det va nåt speciellt spackel eller duger vanlig snickerispackel eller latexfog?
Har ingen skiva som är stor nog att ensam täcka golvet så lägger jag in skiva så blir det 1 stor och 2 små, ska de skruvas fast i golvet eller räcker det att lägga en klick latexfog under och sen ställa en 25L vattendunke på under 24 timmar?
Mvh Tjaboo
Klicka här för att svara