Hej, hade för ett tag sen en liten olycka, grejer som hade stått orörda i 1½ år fick för sig att ramla och blev ett par mindre fina märken i skåpsgolvet som jag ska fixa, det är inte hål rakt igenom golvet men 2st fördjupningar på 0.5-1cm och stora som femkronor.
Golvet i övrigt är helt men kraftigt missfärgat.

Räcker det att spackla upp och måla över eller är lägga in en lös skiva enda vettiga?
Istället för att måla, kan det funka med vitfärgad självhäftande plastfilm?
Om jag spacklar, ska det va nåt speciellt spackel eller duger vanlig snickerispackel eller latexfog?

Har ingen skiva som är stor nog att ensam täcka golvet så lägger jag in skiva så blir det 1 stor och 2 små, ska de skruvas fast i golvet eller räcker det att lägga en klick latexfog under och sen ställa en 25L vattendunke på under 24 timmar?
Mvh Tjaboo

Slipa, spackla med snickerispackel, slipa hela plattan och måla, så blir det som nytt :)

Sätter du självhäftande folie kommer ojämnheterna att synas igenom, minsta ojämnhet syns direkt, som regel.

Lite ojämnheter är inte hela världen, skåpet är från 70-talet så det är inte i så jättebra skick och kommer i framtiden öppnas var 6:e månad när jag ska dammsuga ;)

Tja, det enklaste är ju plastfolie, men å andra sidan, varför göra nåt alls, låt det vara, det kallas patina ;)

Måste göra nåt åt skåpet då bakstycket fick sig en smäll och lossna så ser över vilka alternativ det finns för att fixa golvet samtidigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.