Hur gör jag så det slutar komma lukt från denna? Har testat att rengöra den men känner man med handen så kommer det som ett luftflöde från brunnen och bedrövlig lukt.
Så undrar hur man gör med denna sort?

• Avloppsbrunn i beige diskbänk med synligt smuts; rep bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som det saknas delar till vattenlåset. Det ska inte komma luft upp från vattenlåset.

Johannes Th Johannes Th skrev:
Hur gör jag så det slutar komma lukt från denna? Har testat att rengöra den men känner man med handen så kommer det som ett luftflöde från brunnen och bedrövlig lukt.
Så undrar hur man gör med denna sort?
Se till att det alltid är vatten i brunnen

Har den något vattenlås?

Centano Centano skrev:
Ser ut som det saknas delar till vattenlåset. Det ska inte komma luft upp från vattenlåset.
Ser du vad som saknas i bilden? Ska det vara en plugg i hålet?

P Putte 9497 skrev:
Se till att det alltid är vatten i brunnen
Det är det, Hjälper inte o fylla på vatten

Bästa svaret

Är det någon sorts gammal gjutjärnsbrunn? Det kan vara så att det ska vara en rensplugg/propp i hålet om det finns en öppning längre ner där vatten kan komma ut.

Det är det, Hjälper inte o fylla på vatten
Låter väl
D Dublin skrev:
Är det någon sorts gammal gjutjärnsbrunn? Det kan vara så att det ska vara en rensplugg/propp i hålet om det finns en öppning längre ner där vatten kan komma ut.
låter väldigt rimligt! Ska testa och sätta dit nån form av plugg så får jag se om det löser problemet

J jawen skrev:
Ser ut som en äldre Purus golvbrun, modellen heter spygatt (när utloppet är rakt ned)
Din brunn saknar sitt vattenlås, men det går att köpa som reserdel.

[bild]

[länk]
Tror du jag får dit det där vattenlåset? Då behöver det ju vara utskuret under för det som går upp? Eller kan man ta bort det?

Tror du jag får dit det där vattenlåset? Då behöver det ju vara utskuret under för det som går upp? Eller kan man ta bort det?
Vad sticker upp från brunnen nu menar du?

Avlopp med tydlig flänskant som fungerar som vattenlåsets stopp-kant, omgiven av rostiga detaljer.
Skapa konto

Är det inte bara en liten "fläns-kant"?
Den flänskanten är vattenlåsets "stopp-kant", så att den/vattenlåset hamnar på rätt höjd.

Vit golvbrunn med ett runt galler upptill, utformad för att installeras i dusch eller tvättutrymme för att dränera vatten effektivt.
Skapa konto

Är det verkligen en plastbrunn? När jag zoomar in ser det ut som en riktigt gammal gjutjärnsbrunn. Men det är lätt för @Johannes Th att tala om.

D Dublin skrev:
Är det verkligen en plastbrunn? När jag zoomar in ser det ut som en riktigt gammal gjutjärnsbrunn. Men det är lätt för @Johannes Th att tala om.
Nej det är en gammal gjutjärnsbrunn

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.