Hej

Ska på att fixa badrummet och ska göra iordning för plattsättaren.
Väggen är i lättbetong med puts och sedan nått papper sist färg.
Fråga:
Måste jag ta bort allt papper eller kan man lägga fuktspärr rakt på eller ska jag riva allt ner till betongen och putsa om?

Le Bild.
http://minfil.se/2fa3Ybafb6

Redigerat:
T
Bilden funkar ej!

Nu ska det funka :)

Jag skulle ju aldrig i livet sätta något direkt på ett papper som man inte vet hur det sitter fast. Är inte tillräckligt påläst branschreglerna för att råda men jag skulle ta ner pappret för att få en ren vägg. Skaffa en ångmaskin/tapetborttagare så är det snabbt gjort.

Håller med. Ånga ned pappen...

En tapetångare har jag efter 3 rum med icke spaltbar strukturtapet....hoppades att jag aldrig skull behöva ta fram den igen.....Men tackar för snabba svar. Ånga och spackelspade fram :)

Paul-Staffanstorp
Det eller en saneringsfräs... Saneringsfräsen behövs ju ändå för att ta bort fixet som lär sitta kvar på väggarna när plattorna rivs ner ;)

Saneringsfrås låter fint! Dammar väl satan men bättre än att gegga med den förbannade ångaren :)

Paul-Staffanstorp
Njae... med en bra dammsugare tillkopplad så dammar det i princip ingenting faktiskt... :)

Ytterligare en fråga, om jag kör med saneringsfräsen behöver jag putsa om väggen sedan?
Och vilken puts ska jag använda isåfall?

Paul-Staffanstorp
Man kan ställa in fräsen så den inte tar så djupt så det räcker troligtvis att ev. lättspackla den sen... :)

Härligt ! tackar för snabba svar här :D

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.