13 496 läst ·
123 svar
13k läst
123 svar
Finns planer för att aktivera Tapatalk?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 217 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Det funkar inte för mig varken från iphone eller ipad men det funkar för tapatalkanställd från android i Hong Kong.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 217 inlägg
De tre senaste funkar inte. Den första bilden funkar fint. IPad, iOS5! Tapatalk senaste
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 217 inlägg
Allt funkar med iPad, iOS5, Safari
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Problemet ligger på servernivå (tror jag). Felet uppenbarar sig på olika sätt för samma användare.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 217 inlägg
Skicka på mer. Jag testar gärna åt er.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Nu lyckas jag äntligen ladda upp bilder från Tapatalk samtidigt som jag lyckats bli av med den felaktiga inloggningsrutan som dök upp när man klickade på en bifogad bild. Problemet hade något med sessioner på servrarna, cachning av bilder och en inställning i vbulletin att göra.Johan Gunverth skrev:
Testa gärna klicka på bilder och "Upload to this forum" via Tapatalk och hojta till om det inte fungerar.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 217 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 217 inlägg
Inga av bilderna syns i Tapatalk. Klickar man på dem visas de i Safari, inte i Tapatalk.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Orsaken till att dina uppladdade bilder inte syns i Tapatalk är att du inte klickade på bilden och valde "inline" när du laddade upp dem.Johan Gunverth skrev:
Genom att välja "inline" så visas inte gemet i Tapatalk utan bilden och när du klickar på bilden så öppnas den upp inne i Tapatalk, inte i webbläsaren.
Jag ska försöka undersöka om det går att göra denna inline-inställning default så att man slipper göra detta moment.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Unreadinställningarna kan du själv ändra på under Main Menu > Settings > Unread Behavior.vojma skrev:
Standardinställningen är On vilket betyder att trådarna automatiskt försvinner från Unread-fliken så fort du har klickat på dem.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 217 inlägg