57 852 läst ·
733 svar
58k läst
733 svar
Finns det en fackmannamässig höjd på ett spegelskåp?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 326 inlägg
Medger att kommunikationen varit undermålig men den risken bär naturligtvis näringsidkaren som är ålagd att upplysa oss, avråda oss och inhämta våra godkännanden för eventuella avvikelser. Vi har varit tydliga med vad vi vill ha, ett fackmässigt utfört badrum. Är det för mycket att kräva?Hep skrev:
Gaahh. Nu först inser jag att TS är samma envisa rackare som lägger halva sitt liv på att bli oense med precis allt och alla. Nu är det ett skåp, men tidigare var det billaddning och elrenovering. Om TS efter alla trådar inte ens kan tänka tanken att kanske möjligen finns en liten liten risk att problemen med kommunikation och att jobbiga saker kommer som fullständiga överraskningar kan bero på TS själv, så är det nog kört.
Om något förändras i beteendet är det värt att fira. Någon kanske kan skicka PM om det händer, så går jag och äter semla och lever ett liv så länge.
Vi har bara haft måttet på skåpet, likaså hantverkaren som haft det mitt framför sig. De mått vi dock inte har koll på eller som det förväntas att vi ska ha koll på är fackmässiga mått eller mått som krävs för att något ska vara ändamålsenligt.[SKPG]Zamora skrev:
Det är bara du som tycker att ni varit tydliga, vilket du borde ha förstått av den här tråden. Tänker du ”se dig i spegeln” och fundera på om det finns något att förändra hos dig själv?K Klockanpå skrev:
Håller du på än? Jag svarade i nr 215 hur du ska göra. Ofta blir det något skevt, en list, lite fog, någon lattjo färgskiftning när man bygger. Mer kul än fult, anser jag. Men det är förstås en läggningsfråga.K Klockanpå skrev:
Det är väldigt lätt för sådana som dig när jag gett facit att säga vad vi skulle gjort annorlunda. En första sak vi skulle gjort annorlunda är att anlita ett byggbolag som har kompetens nog för att utföra fackmässiga badrum. Jag förväntar mig inte att behöva tydliggöra för en badrumsfirma hur badrum ska byggas. Att klandra oss för det är bara trams.Hep skrev:
Har ni tänkt på att skåpet kanske inte ens fanns när hantverkaren frågade om avståndet? TS angav vad han tyckte avståndet mellan vasken och skåpet skulle vara, och sedan levererades skåpet till hantverkaren som monterade skåpeet.
Det är min teori.
Det är min teori.
Din teori är att inte ens den som beställde visste vilka mått som skulle levereras?R ReMaxBerea skrev:
Jag tar det som att ”nej, du ser inte att problemet alls ligger hos dig”. Är det vad du menar? Kan jag få ett rakt svar på den enkla frågan?K Klockanpå skrev:Det är väldigt lätt för sådana som dig när jag gett facit att säga vad vi skulle gjort annorlunda. En första sak vi skulle gjort annorlunda är att anlita ett byggbolag som har kompetens nog för att utföra fackmässiga badrum. Jag förväntar mig inte att behöva tydliggöra för en badrumsfirma hur badrum ska byggas. Att klandra oss för det är bara trams.
Vad menar du med ”problemet”? Om du menar vem som är ansvarig för felet så ligger det helt och hållet på den som utfört det fackmässigt, alltså på hantverkaren.Hep skrev:
Näringsidkaren kanske inte kände till att du har en semafor till son utan satte den på den höjd ni kommit överens om.K Klockanpå skrev:
Ok, inget som helst intresse av att göra livet lättare i framtiden. Jag kan helt ärligt bara beklaga, då det kommer bli många missförstånd och trådstarter för dig även i framtiden.K Klockanpå skrev:
Nu lämnar jag både dig och dina trådar, då det mest gör mig beklämd. Lycka till.