Mmm, har också funderat på om det går att göra ett vattenlås av de delarna. Jag som trodde det skulle vara omöjligt att inte göra ett. Det verkar vara fel delar eller fattas nåt.
Att höja sistaröret går inte för det ändrar i så fall inbördes avstånd mellan de två horisontella, varav det undre vill följa med upp och då är det tveksamt om det går att få tillräckligt högt.
Förslag?
Att höja sistaröret går inte för det ändrar i så fall inbördes avstånd mellan de två horisontella, varav det undre vill följa med upp och då är det tveksamt om det går att få tillräckligt högt.
Förslag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ion, kul med lite kvällspyssel, jag menar pussel 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag tror att du får plocka isär hela rasket.ion skrev:
Gör gärna rent delarna samtidigt.
Att det är två långa horisontella rördelar ser inte optimalt ut.
Kan tänka mig att det kan sedimentera en hel del oönskat material i den undre horisontella delen, som borde kunna rinna ut mer direkt.
Nja det finns inte i verkligheten längre, inte där i alla fall. De var och satte ett riktigt vattenlås efter att jag visade bilden. Det är inte nyttigt att andas in gaser från avloppet.
Det blev mer som en gåta, knep & knåp, när jag tog upp det här. Lite hjärngympa är inte fel.
Det blev mer som en gåta, knep & knåp, när jag tog upp det här. Lite hjärngympa är inte fel.
Klicka här för att svara