4 923 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Finja 280
Tänkte kolla om det finns nån här som använt Finja 280, flyter det ut bra och hur blir ytan?
Enligt Finja så passar det bra i en källare då det tål fuktvandringar och dessutom så kan man klinka ovanpå direkt, det låter ju väldigt trevligt, dessutom kan man lågga det i skikt från 5-100mm.
MVH
Newman
Enligt Finja så passar det bra i en källare då det tål fuktvandringar och dessutom så kan man klinka ovanpå direkt, det låter ju väldigt trevligt, dessutom kan man lågga det i skikt från 5-100mm.
MVH
Newman
280 flyter inte ut särskilt bra, det är svårt att planflyta med den om man inte är van. Fast det beror förstås på hur tjockt du ska lägga, ju tjockare desto bättre utflytning. Det finns säkert spackel som är bättre lämpade för ditt ändamål, kika på Ardex grejer till exempel. De är jätteduktiga på spackel.
Har kollat lite på ardex grejer men det som passar mig bäst där heter k301 och är av en annan prisklass än Finjas, dessutom blir det minst 2 spacklingar med ett sånt eftersom det max kan läggas med 30mm per lager, och ytan jag skall lägga har nog ett snitt på 25-30 mm och djupare på vissa ställen.
Om man märker att det e svårt att få plant kan man då kanske lägga en tunn yta låt säga 5mm av nåt mer lättflytande ovanpå? Och vad rekomenderar ni i så fall.
Jag lockas mest av 280 pga priset, ca 175kr/25 kg, men visst snålheten får ju inte ta överhanden.
Om man märker att det e svårt att få plant kan man då kanske lägga en tunn yta låt säga 5mm av nåt mer lättflytande ovanpå? Och vad rekomenderar ni i så fall.
Jag lockas mest av 280 pga priset, ca 175kr/25 kg, men visst snålheten får ju inte ta överhanden.
Klicka här för att svara