3 261 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Filtreringsanläggningen ? Hur långt ifrån huset ?
Slamavskiljaren bör ligga nära en körbar väg. Kortare slangdragning för slamsugaren och troligen lägre tömningskostnad.
Lägg inflitreringen så långt bort som möjligt. Det finns en risk att det uppstår en kloaklukt om den.
Jag har inget bra svar på varför det luktar eller hur man undviker kloaklukt från slamavskiljaren trots 25 år i slamsugningsbranchen. En del luktar illa och andra inte.
Lägg inflitreringen så långt bort som möjligt. Det finns en risk att det uppstår en kloaklukt om den.
Jag har inget bra svar på varför det luktar eller hur man undviker kloaklukt från slamavskiljaren trots 25 år i slamsugningsbranchen. En del luktar illa och andra inte.
En smart grej vi har med våran 3-kammarbrunn är att den är lagd mitt i uppfarten..
Bara ett järnlock att lyfta bort, lätt åkomligt för slamgubben. Inget extra brunnslock på tomten alltså. Kan kanske vara lite svårt att få till om uppfarten redan är i ordninggjord..
Bara ett järnlock att lyfta bort, lätt åkomligt för slamgubben. Inget extra brunnslock på tomten alltså. Kan kanske vara lite svårt att få till om uppfarten redan är i ordninggjord..
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ventilöverstycke / tapp på vattenutkast går för långt in
Vatten & Avlopp -
Isolera vind med långt mellan takstolarna
Byggnadsvård -
Hur långt ner ska en dräneringspump vara i brunnen
Grund & Markarbeten -
Hur långt in från husknuten bör fasadbelysningen sitta
Belysning -
Panel går för långt ner