Tjena
Flyttade in i ett hus i feb som är dränerat, tänkte jag kolla brunnen vilket va tur. Slangen från pumpen hade hoppat för att wiren hade gått av.
Sitter en pump med flottör arm nova300 450w med lite dålig sladd av allt detta.
Ska köpa en ny pump slang m.m så man slipper själva armen till flottören
Frågan vilken höjd ska pumpen placeras på ? Ser dräneringsröret går in i brunnen 3cm under den är de vatten
Någon kunnig om detta ?
Mvh
Flyttade in i ett hus i feb som är dränerat, tänkte jag kolla brunnen vilket va tur. Slangen från pumpen hade hoppat för att wiren hade gått av.
Sitter en pump med flottör arm nova300 450w med lite dålig sladd av allt detta.
Ska köpa en ny pump slang m.m så man slipper själva armen till flottören
Frågan vilken höjd ska pumpen placeras på ? Ser dräneringsröret går in i brunnen 3cm under den är de vatten
Någon kunnig om detta ?
Mvh
Är det bara från dräneringen eller är det även från takavvattningen?
Pumpen måste hänga så långt ner så att när pumpen startar så måste vattenytan vara under dräneringsröret.
Vattenytan bör aldrig gå över underkant på dränröret även när det har varit max tillrinning under en viss tid.
Pumpen måste hänga så långt ner så att när pumpen startar så måste vattenytan vara under dräneringsröret.
Vattenytan bör aldrig gå över underkant på dränröret även när det har varit max tillrinning under en viss tid.
De är nog så allt är kopplat där, förra ägaren som anlitade en firma o dränerade huset.Demmpa skrev:
Men jag köper en ny pump o slänger i den så den startar under röret
Så har dom gjort dom andra rören är från taket och dränering längst nerDemmpa skrev:
Klicka här för att svara