7 205 läst ·
26 svar
7k läst
26 svar
Fick vattenskador av läckande ismaskin
Dessa maskiner är oftast inte ens godkända enligt säker vatten då kopplingarna ofta ligger dolda och är av undermålig kvalite,, vatten larm typ en en liten puck som larmar om den kommer i kontakt med vatten är att föredra . Brunn är juh bäst men det är än så länge inget krav på det ,, kommer nog bli så i framtiden ..Redaktionen skrev:
Jag var på en del vattenläckor under min karriär som brandman. Oftast var det dock större läckor där det stod vatten i källaren som vi kunde pumpa ut med våra motorpumpar. I det här fallet låter det ju mest som att man stänger av huvudkranen och sedan går på med vattendammsugare/skurmopp men det är ju svårt att säga utan att ha varit där.A anis16 skrev:
Kanske nån som trodde det var ismaskin för en rink som läckte gasol... Då förstår jag att räddningstjänsten kommer...possum77 skrev:
Jag var på en del vattenläckor under min karriär som brandman. Oftast var det dock större läckor där det stod vatten i källaren som vi kunde pumpa ut med våra motorpumpar. I det här fallet låter det ju mest som att man stänger av huvudkranen och sedan går på med vattendammsugare/skurmopp men det är ju svårt att säga utan att ha varit där.
Men att våtdammsuga golv borde ligga på saneringsjour och fastighetsägaren...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
En spygatt har inget vattenlås utan måste kopplas till ett annat vattenlås. Köksavloppet torkar aldrig ur eftersom det alltid används. Därför är det smartare med en spygatt bakom frysen för det kommer inte att lukta även om det inte "motioneras".Dan_Johansson skrev:
Klicka här för att svara