183 715 läst · 936 svar
184k läst
936 svar
Festool - Nya verktyg!
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 514 inlägg
Vart beställde du TXS:en?
C18? Varför envisas Festool med dessa klumpiga C-modeller?
T18 är ju en fantastisk maskin!
C18? Varför envisas Festool med dessa klumpiga C-modeller?
T18 är ju en fantastisk maskin!
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Ifrån Toolab http://www.toolab.se/produkt/Festool-TXS-LI-26-Plus-EU-Borr-Skruvdragare-108V-26ahhantverkare1 skrev:
priset ligger i nivå med övriga europa konstigt nog!
är många som gillar c modellen, likaså lika många som ogillar den
Hålla med!
Var det det priset du fick?pleqtiz skrev:Kommit lite nyheter ifrån Festool! många vet redan men inte läst något om det här så
uppdaterad CXS skruvdragare med större batteri 2,5ah (batterimätare på maskin, större chuck 10mm bla) samt en ny TXS skruvdragare!
5,2ah batterier till 18v serien, och nu erbjuds alla 18v maskiner som nakna!
Även en ny Centrotec låda för 2015 har släppts..ska kosta 2215 plus moms, Har själv förhandsbokat den!
ser ut o bli en av de bästa lådor hittils..![]()
Kommer en kakelkap i vår.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 604 inlägg
Hmmm... Onekligen bra priser på Festool hos Toolab. Jämförde lite med Schmid och trots lägre moms så gör växelkursen att Toolab är lite billigare.pleqtiz skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Denna ska vara mer åt vinkelslips hållet
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
sedärja! antar de har gjort någon ny kåpa till DSG-AG-125-Plus så den är som bosch maskin GCT 115
en sak jag satt o tänkte på,, varför gör inte Festool någon snabbladdare?, eller för den delen en laddare som tar 2 batterier som både makita och dewalt kommit med(tänker på tsc55 där dom skickar med 2 styckna laddare)?
med deras nya 5,2ah batteri tar det 90 minuter att ladda den full!
en sak jag satt o tänkte på,, varför gör inte Festool någon snabbladdare?, eller för den delen en laddare som tar 2 batterier som både makita och dewalt kommit med(tänker på tsc55 där dom skickar med 2 styckna laddare)?
med deras nya 5,2ah batteri tar det 90 minuter att ladda den full!
Har du fått din TXS?pleqtiz skrev:
Om ja, hur känns den? Jag har inte sett den irl men på bilderna ser det ut att passa mina labbar perfekt då jag gillar smala handtag (typ Makita, Panasonic 14-18V och DeWalt 10,8V).
Har gått och funderat på att klicka på "köp-knappen" i flera dagar men får alltid någon form av ångest precis sekunden innan. Hjälp en broder i nöd