Byggahus.se
Vart beställde du TXS:en?

C18? Varför envisas Festool med dessa klumpiga C-modeller?
T18 är ju en fantastisk maskin!

P
hantverkare1 skrev:
Vart beställde du TXS:en?

C18? Varför envisas Festool med dessa klumpiga C-modeller?
T18 är ju en fantastisk maskin!
Ifrån Toolab http://www.toolab.se/produkt/Festool-TXS-LI-26-Plus-EU-Borr-Skruvdragare-108V-26ah
priset ligger i nivå med övriga europa konstigt nog!

är många som gillar c modellen, likaså lika många som ogillar den :) där kan man verkligen snacka om vad man har för smak!

Kom hem med en T15 med 5,2 Ah batterier idag. ��

Har en C15 och gillar den, föredrar C framför T skulle jag nog säga.

Hålla med!

pleqtiz skrev:
Kommit lite nyheter ifrån Festool! många vet redan men inte läst något om det här så

uppdaterad CXS skruvdragare med större batteri 2,5ah (batterimätare på maskin, större chuck 10mm bla) samt en ny TXS skruvdragare!

5,2ah batterier till 18v serien, och nu erbjuds alla 18v maskiner som nakna!

Även en ny Centrotec låda för 2015 har släppts..ska kosta 2215 plus moms, Har själv förhandsbokat den!

ser ut o bli en av de bästa lådor hittils..(y)
Var det det priset du fick?

Kommer en kakelkap i vår.

pleqtiz skrev:
Ifrån Toolab [länk]
priset ligger i nivå med övriga europa konstigt nog!

är många som gillar c modellen, likaså lika många som ogillar den :) där kan man verkligen snacka om vad man har för smak!
Hmmm... Onekligen bra priser på Festool hos Toolab. Jämförde lite med Schmid och trots lägre moms så gör växelkursen att Toolab är lite billigare.

P
huggan skrev:
Var det det priset du fick?
ja ifrån morten maskin! har för mig att dom kör festools listpriser så dom e lite dyrare än tex toolab.. toolab tar 2479:- inkl för nya centrotec lådan.. jag får min låda imorgon med lantbrevbäraren (y)

P
M.Kristensen skrev:
Kommer en kakelkap i vår.
dom har redan en kakelkap(kakelkapsänksågpåskena) men trevligt endå att dom belastar oss med mera svartgröna bekymmer :confused::surprised:

P
Robert-san01 skrev:
Hmmm... Onekligen bra priser på Festool hos Toolab. Jämförde lite med Schmid och trots lägre moms så gör växelkursen att Toolab är lite billigare.
Ja det är överraskande bra priser nu..nästan lite svårt att övertyga import av Festool med dessa priser

• Gilla
Mandrake73
  • Laddar…
Denna ska vara mer åt vinkelslips hållet

P
sedärja! antar de har gjort någon ny kåpa till DSG-AG-125-Plus så den är som bosch maskin GCT 115

en sak jag satt o tänkte på,, varför gör inte Festool någon snabbladdare?, eller för den delen en laddare som tar 2 batterier som både makita och dewalt kommit med(tänker på tsc55 där dom skickar med 2 styckna laddare)?

med deras nya 5,2ah batteri tar det 90 minuter att ladda den full!

Fast deras DSC påminner till viss del om Bosch GCT förutom att den funkar tillsammans med skenorna då.

pleqtiz skrev:
woho.. TXS och nya centrotec lådan beställd.. så nu har man ännu en Centrotec låda i samlingen :wow:

Kan flika in med att en medlem på Fog,en har hittat en kommande C18 LI på Festools reservdels sida! [bild]
Har du fått din TXS?
Om ja, hur känns den? Jag har inte sett den irl men på bilderna ser det ut att passa mina labbar perfekt då jag gillar smala handtag (typ Makita, Panasonic 14-18V och DeWalt 10,8V).
Har gått och funderat på att klicka på "köp-knappen" i flera dagar men får alltid någon form av ångest precis sekunden innan. Hjälp en broder i nöd :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.