Byggahus.se

Festool - Nya verktyg!

1. Masses
    Medlem · Nivå 13
    Det ska tydligen vara något webinar eller nått på andra sidan pölen imorgon. För er som sitter vid dautan hela dagarna och chefen på säljmöte har kanske något att se framemot.
    Obs tänk på tidsskillnaden, 9.30am EST borde väl bli +6h här i Svedala, så 15.30ish

http://www.festoolusa.com/connect/live/ (Länken inte längre aktiv. / Red anm.)

2. P
    Verktygstokig Nivå 12
    Ja det är väll ts55rebq som dom ska visa? nyheter för våren 2013 finns på Festools tyska hemsida , kanske är det dom de oxå får men det är nog ytterst tveksamt!

http://www.festool.de/Aktionen/News-2013/Seiten/News-2013.aspx

jag har beställt centrotec 2013 systainern, även nya EHL 65 hyveln (y) nya centrotec lådan ska vara i limiterad upplaga.. endast 1600 st enligt tyska gerswitch (stava)

dock verkar centrotec lådan vara bortplockad ifrån festools sida.. den finns iaf på ebaj

http://www.ebay.de/itm/Festool-Cent..._Garten_Heimwerker_Bohrer&hash=item5d3b7839a9

Redigerat 20 mar 2013 22:10
  3. Masses
    Medlem · Nivå 13
    Hörde av en fågel som hörde av en Svart grön pippi att Festool kommer med en batteridriven Ts55 till våren... (y)

4. mattiasp
    Moderator · Nivå 17
    Hmmm... Vad är poängen om man ändå skall koppla en dammsugare till?

• Laddar…
  5. Masses
    Medlem · Nivå 13
    Exakt min tanke oxå...

6. P
    Verktygstokig Nivå 12
  7. S
    Anonym
    varför köper man festool ??
    finns ju billigare och lika bra maskiner

• Laddar…
    • Svara
  8. Daniel_N
    Moderator · Nivå 20
    Jag tycker att de har snyggast färg.

9. Daniel_N
    Moderator · Nivå 20
    Riktigt intressant m kantlistmaskinen, låter som en kompetent maskin. Köpte tyvärr en virutex 98F häromveckan:(...Å andra sidan lära de inte vara i riktigt samma prisklass.

10. Remne
    Verktygstokig Nivå 9
    Man får inte svära i kyrkan.....;)

• Laddar…
  11. hantverkare1
    Medlem · Nivå 12
    En batteridriven sänksåg känns onödigt. Jag har ALLTID dammsugare påkopplad, även om jag står utomhus.

Frågan är vad dom kan göra bättre med en multimaskin. Plugit och systainer men sen då?
    Det är ju ingen precisionsmaskin direkt. Dammuppsamlingen kanske?

Risken är väl snararen att dom hittar på nått eget fäste med svindyra blad.

12. Daniel_N
    Moderator · Nivå 20
    Håller helt med angående batteridriven sänksåg, verkar onödigt. Kanske får den en lite batteridriven dammsugare att sätta på, typ den som finns till vissa Hilti (och andra) borrhammare?

Skulle kunna tro att Festool kan göra en multimaskin med mindre vibrationer, plugit, bättre dammuppsamling, bättre slippapper och bättre blad. Samtidigt verkar väl specialfäste och riktigt dyra blad rätt troligt...

• Laddar…
  13. S
    Anonym
    det är lite dille det där att göra allt batteridrivet.

• Svara
  14. P
    Verktygstokig Nivå 12
    kanske får multimaskinen en t-loc tillbehörs systainer för 3500kr? :rolleyes:

15. hantverkare1
    Medlem · Nivå 12
    Det skulle förvåna mig om det inte kommer!