Byggahus.se

Festool - Nya verktyg!

1. phl
    Medlem · Nivå 14
    Har ju en så fin upphängningsanordning i taket för min slang att det inte har behövts strumpa. Men nu kanske det ska bli andra bullar när man kan sy kläder till sina Festooltillbehör :)

• Laddar…
  2. mattiasp
    Moderator · Nivå 17
    Det där låter intressant. Jag inbillar mig att man kan skippa dragkedjan och helt enkelt sy ihop bäverylonslangen med sick-sack. Vidare inbillar jag mig att det blir bäst om man tar tyget på diagonalen så att det blir en aning elastiskt i slangens riktning. Allt för att det skall bli smidigt. Jag tyckte att strumpslangarna blev lite för styva.

3. phl
    Medlem · Nivå 14
    Dragkedjan kanske borde ersättas av kardborrband? Sy ihop fungerar säkerligen utmärkt, jag gillade dock tanken på att man kan klä av slangen igen. Lite som Barbiedockor. Ska nog be svärmor sticka en liten kofta till Rotexen :)

4. mattiasp
    Moderator · Nivå 17
    Ja, både du och jag har ju dockhus till Systainrarna, så den här utvecklingen är ganska naturlig. Det slog mig att jag har en ihopfällbar vagn med hjul som används till att rulla runt verktygen också.

5. Kattvovven
    Medlem Nivå 13
    Bilder för bövelen! Bilder!

6. Remne
    Verktygstokig Nivå 9
    Jag saknar "Sedelpressen Festool" eller "Kassaskåpsöppnaren Festool" för att finansiera allt man måste ha...:cool:

• Laddar…
  7. B
    Hobbysnickare · Nivå 14
    Har du några bilder på din upphängning? Jag håller på och klurar på min lösning som är ganska svår eftersom det är så lågt i tak...

8. phl
    Medlem · Nivå 14
    Eftersom det nog räknas som helt OT postade jag några bilder i en mer passande tråd.

9. mattiasp
    Moderator · Nivå 17
    Jag funderar på om man skulle skippa syjuntan och i ställe ta skalet från en lämplig rundsling

10. Daniel_N
    Moderator · Nivå 20
    Tror inte att man vill ha en "pösig" strumpa. Tight o smidigt så att de glider mot alla material (o kanter etc) funkar nog bättre tror jag.

11. jac
    Medlem · Nivå 14
    Kabelstrumpan är väl aldeles utmärkt på alla sätt förutom den lilla detaljen att den är svår att fästa i slangkopplingen som är mot maskinen. Men det måste väl gå att få ordning på. Något lim eller tejp måste väl kunna få fäste. Slangklämma kanske går? Jag har inte lagt särskilt mycket energi på detta själv, bara konstaterat att eltejp släppte ganska snart.

12. C
    Medlem Nivå 4
    Finns s.k. Tube Gauze som förbandsmaterial i sjukhus. Det skulle kunna funka.

13. P
    Verktygstokig Nivå 12
    Kommit lite nyheter ifrån Festool! många vet redan men inte läst något om det här så

uppdaterad CXS skruvdragare med större batteri 2,5ah (batterimätare på maskin, större chuck 10mm bla) samt en ny TXS skruvdragare!

5,2ah batterier till 18v serien, och nu erbjuds alla 18v maskiner som nakna!

Även en ny Centrotec låda för 2015 har släppts..ska kosta 2215 plus moms, Har själv förhandsbokat den!

ser ut o bli en av de bästa lådor hittils..(y)

Redigerat 13 jan 2015 14:44
    • Laddar…
  14. hantverkare1
    Medlem · Nivå 12
    En TXS måste jag ha omedelbart!!!
    Har 2 st CXS och dom är fantastiska på allt förutom att jag inte kommer överens med det knepiga handtaget.

När kommer den ut på marknaden?

15. P
    Verktygstokig Nivå 12