212 127 läst ·
1 015 svar
212k läst
1,0k svar
Festool - Nya verktyg!
Jag tycker att det är rimligt prissatt. (Med tanke på vad det kostar löst)moperandi skrev:
Spännelement MFT-SP ~900kr
2st snabbtvingar ~1000kr
Systainer ~450
Veritas dogs + Low bracket stop ~80-90USD
Och nu när jag använt mitt MFT-bord en del så är det här tillbehör jag känner att jag saknat.
Fortfarande för dyrt. Räknar man ihop vad det kostar att köpa löst så blir det precis 3000 kr.Jckssn skrev:
Det brukar ju normalt löna sig att köpa komplett set istället för att köpa styckvis men nu är det inte så fallet.
Men jag lär ändå falla för den svartgröna guden snart och beställa en sådan låda trots allt bara för att jag gjorde misstaget att köpa MFT bordet från första början...
Festool kör liksom Systembolaget med policyn att det inte ska löna sig att köpa större volymer eller kompletta set.(varorna har väl det gemensamt att de kan skapa ett visst ohälsosamt beroende och man ska inte uppmuntra folk att handla merEnd skrev:
Jag fick en sån där ny domino i brevlådan idag. Synd att man bara fick en, fyra stycken hade varit mer användbart!
Produkten i sig verkar genomtänkt och väl designad. Jag kan helt klart se potentialen för den i framtida byggen. Närmast till hands blir nog i en framtida sängkarm som annars blir omöjlig att få ner för trappan igen om jag monterar den på övervåningen med vanliga dominos.
Fick även ett ex av den nya anslutningen för dammsugarslangarna när jag köpte en ny såg för någon vecka sedan. Det verkar tyvärr som att den inte går att använda med slangen med skyddshölje AS-GQ (nr 201758) vilket gör den mer eller mindre oanvändbar för mig. Synd, för den slangen har en tendens att lossna ibland, speciellt från TS-55an.
Produkten i sig verkar genomtänkt och väl designad. Jag kan helt klart se potentialen för den i framtida byggen. Närmast till hands blir nog i en framtida sängkarm som annars blir omöjlig att få ner för trappan igen om jag monterar den på övervåningen med vanliga dominos.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick även ett ex av den nya anslutningen för dammsugarslangarna när jag köpte en ny såg för någon vecka sedan. Det verkar tyvärr som att den inte går att använda med slangen med skyddshölje AS-GQ (nr 201758) vilket gör den mer eller mindre oanvändbar för mig. Synd, för den slangen har en tendens att lossna ibland, speciellt från TS-55an.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Några nya rykten? läste att Festool jobbar för fullt med en kompakt Kapex såg vid namn K60E, vad den innehåller vet jag inte men det vore underbart om de kunnat kombinera batteri med nätdrivet såsom Dewalts nya flexvolt 305mm kap/ger har.. men jag gissar på att det är en batteriprodukt då alla numer kör sånt! (kanske får äta upp det)
Nya skruvdragare lär vi väll oxå få se nu när dem släppt nya Airstream batterier (5,2ah och 3,1ah) och det känns väll lite naturligt att de släpper nya skruvdragare med dessa batterier.. Dem har ju tagit patent på Quadrill nu detta år så det lär komma något nytt spännande där i den serien..
Nya skruvdragare lär vi väll oxå få se nu när dem släppt nya Airstream batterier (5,2ah och 3,1ah) och det känns väll lite naturligt att de släpper nya skruvdragare med dessa batterier.. Dem har ju tagit patent på Quadrill nu detta år så det lär komma något nytt spännande där i den serien..
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 260 inlägg
Och en till här. 
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Jag har länge haft en liten dröm av att Festool skulle göra en dedikerad systainer med dem nya Granat slippapperena som de kommit med.
Simsalabim så va ens dröm uppfylld
https://www.festool.de/Produkte/Zub...0&name=Schleifmittel-Systainer-HSM-SYS-GRANAT
Börjar mer och mer tro på att det finns en svart grön gud för han/hon uppfyller iaf ens önskningar.. eller va det en ande i flaskan i kapexen tro?
Simsalabim så va ens dröm uppfylld
https://www.festool.de/Produkte/Zub...0&name=Schleifmittel-Systainer-HSM-SYS-GRANAT
Börjar mer och mer tro på att det finns en svart grön gud för han/hon uppfyller iaf ens önskningar.. eller va det en ande i flaskan i kapexen tro?
Har letat febrilt över k60e vart har du sett det?
Har hört att festool inte har några planer för tillfället att göra en slagis tråkig. Blir ju svårt att slå sig in rent generellt i skruvdragar racet när makita är ledande i just det området.
Jag hoppas att dom kan komma med lite mer batterilösa maskiner.
Har hört att festool inte har några planer för tillfället att göra en slagis tråkig. Blir ju svårt att slå sig in rent generellt i skruvdragar racet när makita är ledande i just det området.
Jag hoppas att dom kan komma med lite mer batterilösa maskiner.