badtastex skrev:
Känns det inte lite gammaldags med kabel till anslutning av mp3-spelare (högst troligen mobiltelefon med BT)...?
Den har stöd för BT och kan även agera HF till mobilen.

Ah, jag tänkte väl det. Kan väl erkänna att jag inte såg hela videon av den brittiske herrn - han kan ju vara lite långdragen ibland.

Hade hellre köpt en något dyrare boombox i T-loc-utförande. Gärna med möjlighet att ansluta nätspänning via Plug-it. Ska vi slänga in en laddare oxo?

• Gilla
corre
  • Laddar…
phl skrev:
Hade hellre köpt en något dyrare boombox i T-loc-utförande. Gärna med möjlighet att ansluta nätspänning via Plug-it. Ska vi slänga in en laddare oxo?
Det är väl bara att bygga själv. Eller tipsa den där festoolgalna belgaren!

Jag måste säga att jag beundrar de bär tyskarna litet för deras affärssinne. De lyckas med att måla sina relativt bra grejor svarta och gröna och sälja dem svindyrt..... och sedan lyckas de med att inbilla folk att de behöver en massa mindre användbara prylar med samma svartgröna färg........ och sedan lyckas de få folk att köpa fullkomligt onyttiga grejor bara för att de har samma svartgröna färg.....
Jag kanske borde ge mig in i verktygsbranchen och tjäna storkovan på verktyg som ingen behöver.......

jonmo skrev:
Det är väl bara att bygga själv. Eller tipsa den där festoolgalna belgaren!
Hade tid funnits så kanske jag hade gjort något liknande jag byggde för demo på jobbet ;)

demovaska1.jpg

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
P
Kommer inte heller köpa den där radion! för liten! sålde Bosch största GML 50 byggradio på tradera nu i höst här för inköp av nåt nytt nästa sesång, och inte blir det nåt sånt där litet iaf, kanske om de kommer med en i systainer 3 :)

Lovade och lovade mig själv att INTE köpa Festools SYSRock. Gick inte jättebra, den står i garaget nu... :o

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Festool ska ha startat en avdelning som bara arbetar med ljud så troligen kommer det en uppföljare till SYS rock.

SYS lite duo har grymt bra ljus. Köpte dock inte stativet.

Ta inte illa upp, men är redigt skeptisk till att Festool skulle ha skapat en avdelning som bara sysslar med LJUD... Till vilken nytta? När jag kör sänksågen handöverfräsen eller Dominon dör alla andra ljud. När jag inte gör det duger vilken skitradio som helst för att ge mig nyheter och musik i verkstaden. Det kan inte Festool ändra på. Och det vet de säkert.

Pratar vi Festool-ljud så är det för mig maskiner som låter bra när de gör det de är avsedda för. I mina ögon är det vad de borde fokusera på; och det tror och hoppas jag de gör.

//Ronnie

Pysslarn skrev:
Ta inte illa upp, men är redigt skeptisk till att Festool skulle ha skapat en avdelning som bara sysslar med LJUD... Till vilken nytta? När jag kör sänksågen handöverfräsen eller Dominon dör alla andra ljud. När jag inte gör det duger vilken skitradio som helst för att ge mig nyheter och musik i verkstaden. Det kan inte Festool ändra på. Och det vet de säkert.

Pratar vi Festool-ljud så är det för mig maskiner som låter bra när de gör det de är avsedda för. I mina ögon är det vad de borde fokusera på; och det tror och hoppas jag de gör.

//Ronnie
Vafalls...
Du får ju ljud med plug-it kabel och 24h garanti ;)

F.ö. hoppas jag det är en väldigt väldigt liten avdelning de startat, om de tänker behålla den position de har inom elverktyg och systemtänk.

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Kan ha tolkat ljudavdelningen fel men festool satsar mer än andra tillverkare på användarupplevelse i form av dammupptagning och liknande så om den nya avdelningen fokuserar på att minska ljuden i maskinerna och verktygen så skulle det vara intressant!

Får mig att tänka på feins 350 som låter och vibrerar mindre än föregångaren/konkurrenterna eller makitas oljeslagskruvdragare.

P
Ganska gammalt nu men Festool har ju släppt lite nya grejjer nu inför våren,mest bara tillbehör.. men den trevligaste som även underteknad beställt. är en SYS-Powerhub.. en systainer som är en typ av slangvinda.. helt genialiskt!:wow:

https://www.toolab.se/produkt/Festool-SYS-PH-PowerHub-5st-uttag

Släppte även en MFT systainer"limited edition" med lite MFT tillbehör men den är tydligen redan slutsålt :confused:

Nya tillbehör till Domino 700 släpptes med (en sorts domino bricka som är löstagbar) .. och lite annat smått o gått..

• maxresdefault.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 33.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Purre
Tycker inte en grendosa med de förutsättningarna är värd de pengarna. Kabeln bör vara 20m iaf. Dock smidigt med att kunna ha en grendosa mitt i stapeln. Önskar även att det hade varit inbyggd batteriladdare.

SYS-MFT-FX-Set med sin prislapp på 2500+moms är på tok för dyr måste jag säga. Enda intressanta i den som jag önskar man kunde köpa löst är "bench dogsen"

Jag kommer köpa sys mft-setet, har saknat nåt liknande.
Är väl inte dyrt jämfört med att köpa grejerna löst?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.