212 134 läst ·
1 015 svar
212k läst
1,0k svar
Festool - Nya verktyg!
Den ska ju släppas nu i April.pleqtiz skrev:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1088176021247985.1073741849.146484942083769&type=3
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Måste säga att Sys-Powerhubben kan vara relativt vettig för en hantverkare on the go som drar runt en stapel med systainers med maskiner som ska kopplas in någonstans, men...
Måste också säga att min spontana reaktion är att varför i hela fridens namn har man inte löst en sladdvinda med återspolning till den??? Billigaste skitdammsugare från ÖoB eller motsvarande har ju det men inte Festools Sys-Powerhub! Är det bara jag som tycker att det är B?
Så för 1500 spänn får jag en plastlåda med en förlängningssladd/grendosa på 10 meter med 5 uttag och förutom att den kan innehålla ytterligare kablar odyl kan den inte mer än en vanlig kabelvinda än att knäppas fast på andra likadana plastlådor. Verkar ju lite som något man spånade ihop på fikarasten.
Känns både bra och dåligt/dyrt.
//Ronnie
Måste också säga att min spontana reaktion är att varför i hela fridens namn har man inte löst en sladdvinda med återspolning till den??? Billigaste skitdammsugare från ÖoB eller motsvarande har ju det men inte Festools Sys-Powerhub! Är det bara jag som tycker att det är B?
Så för 1500 spänn får jag en plastlåda med en förlängningssladd/grendosa på 10 meter med 5 uttag och förutom att den kan innehålla ytterligare kablar odyl kan den inte mer än en vanlig kabelvinda än att knäppas fast på andra likadana plastlådor. Verkar ju lite som något man spånade ihop på fikarasten.
Känns både bra och dåligt/dyrt.
//Ronnie
Jaha. Det var dåligt av Festool att skriva att den släpps i April när de redan släppt den. Eller det kanske bara gick att förboka den? Jag var lite sugen på att köpa en själv och väntade på att det skulle bli April. Det kanske kommer fler tillfällen.pleqtiz skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Ja riktigt dåligt!DANNE_K_ skrev:
Möjligen så har vissa butiker redan fått den så det kanske fortfarande finns hopp, men isåfall gäller det att va snabb! Det var förhandsbokning jag gjorde :/
Fast det lär säkert finnas några på nordbygg!
Efter ett besök på Nordbyggmässan kan jag skvallra lite om att jag lyckades luska fram hemlig info.
Tyskarna håller nu på att utveckla och testa en mindre Kapex. Kommer ut absolut tidigast om ett halvår, troligen längre fram. Kan mycket väl ta ett år eller mer.
Men de har i alla fall lyssnat på kritiken då KS120 är alltför stor och tung för mobila arbeten.
Hoppas verkligen på en 8 tummare typ 10-15 kg, gärna hybrid strömförsörjning d.v.s. möjligheten att välja mellan batteri och nätanslutning. Är det för mycket begärt? Ni som jobbar på Festool och läser det här, skicka det här inlägget till tyskarna
Tyskarna håller nu på att utveckla och testa en mindre Kapex. Kommer ut absolut tidigast om ett halvår, troligen längre fram. Kan mycket väl ta ett år eller mer.
Men de har i alla fall lyssnat på kritiken då KS120 är alltför stor och tung för mobila arbeten.
Hoppas verkligen på en 8 tummare typ 10-15 kg, gärna hybrid strömförsörjning d.v.s. möjligheten att välja mellan batteri och nätanslutning. Är det för mycket begärt? Ni som jobbar på Festool och läser det här, skicka det här inlägget till tyskarna
Besviken på MFT-lådan. Inget nytänk alls. Nästan alla som har bordet borde väl redan ha de tillbehören, med undantag av att det möjligtvis saknas Festool-logo på dogsen.
Tillbehören till DF 700 XL var desto mera intressanta. Ganska dyra @ 95 EUR för 32 st (snabb koll i Tyskland) men det var väl väntat. Demonterbara dominos kan nog komma till användning i vissa byggen framöver.
En ny Kapex också låter spännande. Har försökt plocka upp en KS 120 på Blocket ganska länge nu, kanske ska avvakta lite om det är en ny modell på gång...
Tillbehören till DF 700 XL var desto mera intressanta. Ganska dyra @ 95 EUR för 32 st (snabb koll i Tyskland) men det var väl väntat. Demonterbara dominos kan nog komma till användning i vissa byggen framöver.
En ny Kapex också låter spännande. Har försökt plocka upp en KS 120 på Blocket ganska länge nu, kanske ska avvakta lite om det är en ny modell på gång...
Jag har inte MFT-tillbehören trots att jag har ett bord. Har beställt en låda men den kanske är slutsåld?
Tycker det är konstigt att ett sånt kit är limited då det innehåller det man vill ha till bordet.
Har beställt MFS 400 också i början av mars och det har inte dykt upp än.
Att det ska vara så omständigt att spendera pengar...
Tycker det är konstigt att ett sånt kit är limited då det innehåller det man vill ha till bordet.
Har beställt MFS 400 också i början av mars och det har inte dykt upp än.
Att det ska vara så omständigt att spendera pengar...
Håller med om att det är konstigt att den är limiterad. Borde vara en del av standardsortimentet. Priset är dessutom rimligt, önskar den fanns tillgänglig innan jag köpte alla tillbehör lösa.
Som limiterad låda hade jag hellre sett något i stil med Veritas kit.
Som limiterad låda hade jag hellre sett något i stil med Veritas kit.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Allt med "äkta" Festool logo säljer.. mer värt än guld sägs det,är det tillomed limited edition på grejjerna så har man pensionen räddad! Har lagt ut lite krokar om mft systainern så det lät som att jag får hem en trots alltNameless skrev:Besviken på MFT-lådan. Inget nytänk alls. Nästan alla som har bordet borde väl redan ha de tillbehören, med undantag av att det möjligtvis saknas Festool-logo på dogsen.
Redigerat: