Vi bor i ett hus byggt som ett litet fritidshus1973, tillbyggt till dubbel storlek 1984.
Nu finns här ett gräsligt laminatgolv från 80-talet. Vet dock inte om det ligger något annat under på den gamla delen?
Jag vill ha ett trägolv. Ingen parkett dock. Funderar på byggmax 25x160. Är det nåt att ha tro?
Sen detta med behandling. Jag vill ha ett mörkare golv, kanske linoljefernissa? Någon som har fernissat ett nytt furugolv? Blev det bra? Tåligt?
Något annat tips?
 
M meea skrev:
Jag vill ha ett trägolv. Ingen parkett dock. Funderar på byggmax 25x160. Är det nåt att ha tro?
Sen detta med behandling. Jag vill ha ett mörkare golv, kanske linoljefernissa?
189 kr/m2.
Jag köper motsvarande 26x190 för 149.
http://www.gsbyggvaror.se/?page=product&category=25&product=395#product
Trodde Byggmax var billiga. Synd att ni bor så långt bort bara.

Jag har lagt mitt på vår vind, gästrum + förråd. Dock obehandlat.
Men det är väldigt snyggt, inga lösa knaggar eller sprickor, som de varnar för på Byggmax.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
189 kr/m2.
Jag köper motsvarande 26x190 för 149.
[länk]
Trodde Byggmax var billiga. Synd att ni bor så långt bort bara.

Jag har lagt mitt på vår vind, gästrum + förråd. Dock obehandlat.
Men det är väldigt snyggt, inga lösa knaggar eller sprickor, som de varnar för på Byggmax.
Det var himla bra pris! Ja, det är lite långt kanske. Ska kolla om jag hittar nåt liknande häromkring.
 
Prova vem som säljer trävaror från https://www.stigma.se/golv.php?p=golv
Ring dem och fråga!
Vi har även väggpaneler därifrån, också köpta på GS bygg, och jag misstänker att golvträet är därifrån också.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.