Jag litar på honom till 100 och tror bara att han glömde bort nollan. Vet att han är jätteduktig och haft med honom mycket att göra innan. men tyvärr har vi alla våra dagar när vi är lite stressade och gör lite fel.
Tack till alla som ställde upp och hjälpte till så jag hittade felet .
Tack

• Gilla
SueCia
  • Laddar…
S
niklasn skrev:
Utan att veta hissar jag att matningen skall ske på a1och a2?
A2 är tom... Dvs ingen matning på kanal två.
Jag förstår inte varför du ritar in nolla på ritningen?

Kablarna på C2/3 och /2 har skalats för djupt, dvs kardeler/trådar har kapats. Exakt hur dumt det är vet andra bättre, jag nöjer mig med att det är tillräckligt dumt för att vara värt att göra om.
Man ska inte gissa när det gäller el:)
A1 och A2 har väldigt lite med kanal 1 och 2 att göra.

SueCia skrev:
Man ska inte gissa när det gäller el:)
A1 och A2 har väldigt lite med kanal 1 och 2 att göra.
Tur att jag släcker lyset själv vid läggdags då ;)

• Gilla
SueCia
  • Laddar…
idag åkte jag förbi huset och såg att utebelysning var tänd?
tydligen funkar uret även nollan saknas???

Det är ju inte bara att det är felkopplat, själva kopplingarna ser rätt amatörmässiga ut, med skadade kardeler, och alltför mycket naken koppar utanför kopplingen.

spamb skrev:
Jag litar på honom till 100 och tror bara att han glömde bort nollan. Vet att han är jätteduktig och haft med honom mycket att göra innan. men tyvärr har vi alla våra dagar när vi är lite stressade och gör lite fel.
Fast det där är inte bara lite fel.

Aningen OT men hur kan displayen "lysa" utan nolla. Är det batteribackup i uret?

S
Ja, uret är batterbackuppat. Det kommer levererat tillräckligt laddat för att programmeras utan problem iaf. Vet inte hur lång drifttiden är på batteri, ärligt talat visste jag inte att den kunde dra reläna på batterikraft.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Det kanske är felkopplat på plint 1,2,3 så det lyser hela tiden!

2:an skall vara dasmatning in. 1 resp 3 är till förbrukare beroende på önskad funktion.

F.ö liknar det där en billigare kopia av de theben-ur jag brukar använda i mitt yrkesverksamma utövande

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.