77 503 läst ·
253 svar
78k läst
253 svar
Fel på tak efter hantverkare.
Det finns ju fler avvikelser på taket, ytskiktet är ju inte profsigt lagt på ngt sätt! Är Ts helt säker på att det är en Utbildad ”pappläggare” som gjort jobbet?C Christian-johansson skrev:
Jag undrar hur mycket fick du betala för denna ”proffs ” hjälp? Det finns tyvärr många fifflare!T TechChad skrev:
Hur mycket kan kosta en kvm tak omläggning?
Tror det är fukt som kommer under ifrån, något med luftspalten. Kondens. Sen kan det ju även vara dåligt spikat. Borde inte ha med att göra om det regnade under montage och så händer det här typ 1-2 år senare om jag fattat rätt.
Har varit med på ett jobb där takstolarna stod på ett betongvalv som det fanns en del snö kvar på när yttertaket kom på. Senare sattes värmen på i huset.
Gissa vad som hände när snön smälte? Blev en ny skateboards park på taket.
Har varit med på ett jobb där takstolarna stod på ett betongvalv som det fanns en del snö kvar på när yttertaket kom på. Senare sattes värmen på i huset.
Gissa vad som hände när snön smälte? Blev en ny skateboards park på taket.
Nej det är ingen riktig pappläggare som utfört detta arbete. Kolla bara hur dom avslutat pappen ner mot fotplåten, där ska pappen gå hela vägen ut. Jag förstår inte Vf folk spekulerar om kondens när det är fritt fram för vatten att gå rakt in i skarvarna på pappen då dom inte är svetsade. Det är bara riva upp hela taket och göra om allt från grunden.L Loobo skrev:
Får hoppas att besiktningsmannen håller med.C Christian-johansson skrev:Nej det är ingen riktig pappläggare som utfört detta arbete. Kolla bara hur dom avslutat pappen ner mot fotplåten, där ska pappen gå hela vägen ut. Jag förstår inte Vf folk spekulerar om kondens när det är fritt fram för vatten att gå rakt in i skarvarna på pappen då dom inte är svetsade. Det är bara riva upp hela taket och göra om allt från grunden.
Viktigaste är att få en fungerande luftning. Smiter det upp fuktig luft i luftningen som inte har någonstans att ta vägen så fryser det under kalla nätter och värre blir det om värme från huset läcker upp. När det börjar töa smälter det och resulterar ofta i vattenskador.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 413 inlägg
Eftersom det är skruvat är det säkert mataki eller Trebolit. Deras tekniker kommer knappast komma ut och kolla på detta tak dock då dom inte har något med självtäck att göra. Men eventuellt kanske företagen kan hjälpa till lite med underlag om det är felaktigt gjort. Vad är det med pappen som inte är gjort rätt?C Christian-johansson skrev: