43 019 läst · 273 svar
43k läst
273 svar
Fel i avloppet och ledningen vid nybyggd villa!
Hej,
Jag undrar om någon kan hjälpa mig. Min son köpte en nybyggd villa av en polska familj som driver en byggfirma som AB och byggt ett hus till sig själv privat. En tomt som de köpt privat och tänkt att deras bolag ska bygga huset och fakturera dem Sedan såld huset.
Allt material och byggnaden är från Polen som vi fått reda på efter husköp. Misstänker vi att mäklaren anlitat bulvan och inte vi fått så mycket information om bostaden innan dess.
Är det laglig att bygga via företaget sedan sälja? Det visade en massa fel som gäller avloppet, fel rör samt de inte funnit i slutbesiktning. Behöver eras råd och tips!
Tack på förhand!
Jag undrar om någon kan hjälpa mig. Min son köpte en nybyggd villa av en polska familj som driver en byggfirma som AB och byggt ett hus till sig själv privat. En tomt som de köpt privat och tänkt att deras bolag ska bygga huset och fakturera dem Sedan såld huset.
Allt material och byggnaden är från Polen som vi fått reda på efter husköp. Misstänker vi att mäklaren anlitat bulvan och inte vi fått så mycket information om bostaden innan dess.
Är det laglig att bygga via företaget sedan sälja? Det visade en massa fel som gäller avloppet, fel rör samt de inte funnit i slutbesiktning. Behöver eras råd och tips!
Tack på förhand!
Ja, man får bygga ett hus med AB till sig själv. Skatter osv är en annan fråga. Vilka fel finns?G Goza skrev:Hej,
Tack på förhand!

Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 551 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 551 inlägg
Ja, men det har ingenting med upplägget att bygga via aktiebolag att göra. Det är ok.G Goza skrev:
Att sen huset är dåligt byggt med fel är en annan fråga.

Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 551 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 551 inlägg
Tyvärr inte! Mäklaren/säljaren motsätter sig efter avtalet som varit helt blank som gäller besiktning och hela tiden mäklaren sagt att det är helt nyttbyggd och behövs inga besiktning . Sen säljaren besiktat huset efter avtalet när vi upptäckt att det var bara min son aktiv köpare och andra var bulvan( som bor i hyresrätt i 9 år och hennes man 7 år i bostadsrätt) Dessutom har de en byggfirma som åker runt och bygga. Nu vi flyttat in och besiktat den som visat fel i byggnaden och inte står i tillslut besiktning.min som bad mäklaren att bulvanen( som enligt mäklaren varit väldigt intresserad att köpa huset) attköpa huset med 7 hundra tusen kr förlust men han lovat oss att det blir när vi har flyttat in för säljaren vill inte förflyttat tillträde.Jonatan79 skrev: