5 773 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Fel höjd på dörröppning
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
1)Förhandla med hustrun!mattiasp skrev:
2)Hävda att detta är 21-dörrar (när du har köpt 20-dörrarna)
3)Erbjud henne att lösa problemet om hon inte kan acceptera 20-dörrarna[/quote]
1) Förlorade
2) Så dum är hon inte
3)Hahahahahahaha, så dum är jag inte.
Nä, allvarligt talat. Ett dörrblad som är 194 cm högt, då duckar jag nog när jag går in. Samtidigt är de övriga dörrarna jag satt sedan tidigare 21. Och det är just detta senare som gör att jag funderar på vad jag kan gått på dom där dagarna i nov när jag reste väggen. :-/
Ett tips i all välmening: ange alltid bredden först.
på en dörr spelar det ingen roll men några glada människor har fått det lite jobbigt när de vände på det.
inte kul att få 11x9 fönster när man tror att man ska få 9x11
på en dörr spelar det ingen roll men några glada människor har fått det lite jobbigt när de vände på det.
inte kul att få 11x9 fönster när man tror att man ska få 9x11
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Nu har det löst sig. Det var inte så knepigt när allt kom omkring.
Det slutade med att jag spännde upp styrskenan till sänksågen på väggen. Sågade sen bara precis genom gips och osb på alla tre sidor. Bröt bort gips, och skruvade ner osb och regel.
När den första paniken lagt sig gick det ju bra i alla fall.
Tack alla, för tips och råd!!!
Mats
Det slutade med att jag spännde upp styrskenan till sänksågen på väggen. Sågade sen bara precis genom gips och osb på alla tre sidor. Bröt bort gips, och skruvade ner osb och regel.
När den första paniken lagt sig gick det ju bra i alla fall.
Tack alla, för tips och råd!!!
Mats
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Nä, det är klart. Det blir bara bättre och bättre. 
Så har jag varit ivrigt påhejad av 4-årige sonen också.
"Pappa, jag tycker du gör fint"
Ett listigt knep, den fjäskisen. Men det funkar!!
Så har jag varit ivrigt påhejad av 4-årige sonen också.
"Pappa, jag tycker du gör fint"
Ett listigt knep, den fjäskisen. Men det funkar!!
Klicka här för att svara