Vore det en dra idé att införa "undertrådar" som typ "kommentarer". Jag ser att det vore bra i trådar som t.ex. "Byggbloopers", bildtrådar, "Humorhörnan", etc. där man ju vill se de faktiska inläggen och inte alla kommentarer. Det blir ofta också förvirrande när det kommer "sena" svar på någon bild eller inlägg.

Om ni använt Slack så är det typ som "Threads" jag tänker på...

• Gilla
bjorn_s
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Vore det en dra idé att införa "undertrådar" som typ "kommentarer". Jag ser att det vore bra i trådar som t.ex. "Byggbloopers", bildtrådar, "Humorhörnan", etc. där man ju vill se de faktiska inläggen och inte alla kommentarer. Det blir ofta också förvirrande när det kommer "sena" svar på någon bild eller inlägg.

Om ni använt Slack så är det typ som "Threads" jag tänker på...
Håller med till fullo!

Kan man inför sökrutan som fanns till höger uppe på skärmen när man gick in i ett delforum, det var smidigt att kunna söka där i endast den kategori man stod i.
Som det är nu måste man välja forumsök och söka upp kategori.

• Gilla
bjorn_s
  • Laddar…
När man inte skrivit på ett tag så man får reklam hoppar sidan då man trycker tillbaka från en tråd. Man hamnar aldrig på samma ställe som man var då man öppnade en tråd.

hsd
Jag använder både gamla och nya appen och kan konstatera att i den nya är det ett väldigt hoppande särskilt i de redaktionella innehållet men i gamla appen funkar det bra

På sajten saknar jag "visa alla inlägg" starkt. Om det kostar prestanda så skulle det åtminstone räcka med att visa de 2-3 senaste sidorna för det är dessa man ofta behöver bläddra mellan för att kunna svara.

• Gilla
sy97jgu
  • Laddar…
Citat "
Hej xxx!
Marlén, Christian och jag har släppt en ny app. Den nya appen är snabbare och bättre än tidigare. Vi skulle bli jätteglada om du laddade ner appen och berättar vad du tycker om den i denna tråd https://www.byggahus.se/forum/threa...jten-laemnas-haer.296893/page-65#post-2856080

Du som har en androidtelefon laddar enkelt ner appen via den här länken https://play.google.com/store/apps/details?id=com.byggahusapp

Om du har en iphone (eller en ipad) klickar du på den här länken https://itunes.apple.com/se/app/byggahus-se/id498014028?mt=8

Tack för att du är en del av Byggahus.se.

Med vänlig hälsning,

Per Eskilsson
Byggahus.se - Oberoende på konsumentens sida

PS. Ge hellre feedback på appen i den här forumtråden https://www.byggahus.se/forum/threa...jten-laemnas-haer.296893/page-65#post-2856080 än att svara mig i denna konversation.
" slut citat

Var står det vad det är för app?
vad är appen till för?
etc...

Jag förstår ju det men det är bättre att vara övertydlig!

D09
En grej man kan ändra på är placeringen av smiley symbolerna etc

När man har lite mer text i ett inlägg så måste man scrolla upp och sen måste man scrolla ner för att välja.

Vore det inte bättre att ha smileysymbolen längst ner brevid ladda upp bild/ video alt möjlighet att kunna nyttja mobilens egna :)

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
hsd
Det vore kul att få fart på länkarna
I nya appen går det väääldigt långsamt när jag klickar på en länk, gamla appen funkar

hsd hsd skrev:
Det vore kul att få fart på länkarna
I nya appen går det väääldigt långsamt när jag klickar på en länk, gamla appen funkar
Jag håller
Om man klickar på menyknappen och väljer öppna i webbläsaren så går det mycket snabbare, så jag har börjat göra så. Men det blir omständligt, varför inte ha det som standard val?

(Och förövrigt tycker jag fortfarande att krysset skulle göra sig mycket bättre i nederkant)

richardtenggren
Jag inser att det är tight, men det är synd att det inte syns någon tidstämpel i inläggslistan(senaste inlägg).

hsd
Vet inte vart forum kategorirer tagit vägen, nu hittar jag bara redaktionellt innehåll når jag söker via menyn

MultiMan
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Konstigt, ibland får jag ingen pushnotis och ibland får jag den direkt när inlägget postas.
Jag upplever att de är baserade på någon algoritm som har som syfte att bara skicka när den tror man verkligen vill ha notiser, dvs när man varit aktiv inom en viss tid, på ett visst sätt.

Jag får alltid en skur med pushnotiser om jag varit inne och kollat på något. Ju längre tid mellan min aktivitet, desto färre notiser som plingar i mobilen. Hur lång tid det handlar om kanske är baserad på tidigare användarmönster?

Kanske bara jag som inbillar mig, eller så används det en självlärande algoritm, alternativt är det bara en ren bugg att pushnotiserna varierar i intensitet.

Nu vet jag inte exakt hur det ser ut för dig men det låter som att du har klickat på Meny-knappen i appen och expanderat någon av de redaktionella avdelningarna genom att du klickat på plustecknet. Stämmer det? I sånt fall kan du fälla ihop menyn genom att klicka på minustecknet för bättre överblick.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.