RilleRock
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Normalt brukar man få en fråga om man tillåter att appen skickar notiser eller ej. Har du inte fått någon sådan fråga?
Nej, installerade även om appen innan idag och inte fått den frågan.

Upptäckt att jag saknar en funktion i appen. När jag går in i en tråd från startsidan kommer jag till första inlägget. Då skulle jag vilja ha en "första oläst" att trycka på. Eller att man kommer till första olästa som standard.

Samma sak fast lite tvärtom när man från startsidan går in via senaste inlägg. Då kommer man till senaste inlägg även om man inte läst i tråden tidigare.

RilleRock
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Normalt brukar man få en fråga om man tillåter att appen skickar notiser eller ej. Har du inte fått någon sådan fråga?
Nu fick jag push att någon hade gillat mitt svar men ingen push på den andras svar som är ett ämne som jag får notis om när jag öppnar appen.

Prova läsmarkera allt genom att klicka på bocken uppe i högra hörnet under Senaste och berätta om det börjar fungera.

• Skärmbild av forumfunktionen för att markera inlägg som lästa med en dialogruta som frågar om användaren är säker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RilleRock
RilleRock RilleRock skrev:
Nu fick jag push att någon hade gillat mitt svar men ingen push på den andras svar som är ett ämne som jag får notis om när jag öppnar appen.
Skärmdump av notispreferenser på ett forum med markerade alternativ för när användare får notifikationer.
Skapa konto

Vart tog sökfältet vägen? En annan färg på sökrutan än exakt samma som headern kanske?

• Skärmdump av ett diskussionsforum med inlägget öppet och en virtuellt tangentbord synligt.
    Skapa konto
richardtenggren
Jag skulle istället lägga in en default-text ”Sök här...” eller liknande, som försvinner när man börjar skriva. Den kanske kan vara nedtonad för att inte förvirra?

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Hejsan!

Får inte pushnotiser för trådar jag följer att fungera. Får bara e-post. Är pushnotiser implementerat? Har testat att installera om appen, är på iPhone x.

Ja, pushnotiser är implementerade men RilleRock, du och Marlen säger att det inte fungerar/eller att pishnotiserna kommer för sällan. Jag vet inte vad som är fel.

Jag fick några nu, men inte alla som sagt.

Vilka upplever att du saknar?

Ditt svar 1134 fick jag ingen för, men 1136 fick jag för. 1134 kom 20:37, men här i listan över notiser finns det inte ens med

• Skärmdump av notiser på ett diskussionsforum med missade notifikationer och svar i olika trådar.
    Skapa konto
Märkligt. Men jag trodde också att "notiser" och "pushnotiser" var två olika saker. Det är konstigt att den inte ens finns med i listan över notiser. Men det kanske är samma begrepp här.

Konstigt, ibland får jag ingen pushnotis och ibland får jag den direkt när inlägget postas.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.