Byggahus.se
I den här tråden tar vi tacksamt emot synpunkter på mobilsajten. Vad är det som inte fungerar, vad kan förändras/förbättras? Skriv gärna ner vilken mobiltelefon och webbläsare ni använder (t ex Samsung Galaxy S4 och Chrome) när ni ger feedback.

Följande saker jobbar vi med just nu:

1. Gör mobilsajten snabbare så att den svarar rappare.
2. Fixa så att de som föredrar desktop-varianten i mobilen kan komma till vanliga sidan direkt utan att behöva byta varje gång de kommer in.
3. Fixa så att man kommer tillbaka där man var och inte högst upp i listan när man backar tillbaka i Chrome.

Vi har också påbörjat arbetet med att bygga en egen Android app. När den är klar vet vi i dagsläget inte.
 
Redigerat:
Jag blir utloggad titt som tätt. Vet inte om det beror på att jag loggar in via Facebook.

Bra om mobilversionen blir snabbare. Försök skala bort så mycket som möjligt och optimera på snabbhet. Forumdelen borde ju vara lika snabb i en webversion som i TapaTalk. Det är ju samma mängd data som ska laddas ner.
Vet inte om det gör någon skillnad i hastighet, men för mig är det inte nödvändigt att ladda ner bilden i avataren. Kan i så fall vara en användarinställning om man vill ha bild eller inte.

Har en Experia V och använder Chrome.
 
Patrick E skrev:
Forumdelen borde ju vara lika snabb i en webversion som i TapaTalk. Det är ju samma mängd data som ska laddas ner.
Det är "samma" data (inlägg osv) men skillnaden är att Tapatalk inte behöver ladda in all html, css och javascripts varje gång du byter sida.
 
Patrick E skrev:
Jag blir utloggad titt som tätt. Vet inte om det beror på att jag loggar in via Facebook.
Anledningen till att du blir utloggad är att du loggar in via Facebook. Prova logga ut på Byggahus och logga in igen fast då inte via facebook utan mha av din e-postadress och ditt byggahuslösenord. Säg till om det inte fungerar.
 
Sony z3, chrome. Verkar som last pass inte identifierar mobil sidan som byggahus.
 
Skriv ett inlägg. ,Back knapp (z3 chrome) tar en inte tillbaka till listvy
 
Z3, chrome. En tråd med flera sidor kommer man alltid till första inlägget, inse sista sida eller där man var sist och läste
 
Ta bort...
 
Samma som nämnts ovan: Är man i forumlistan, går in på en tråd och sedan tillbaka så hamnar man längst upp i trådlistan istället för där man var nyss.
HTC one, chrome
 
B
breakman skrev:
Har du justerat dina inställningar under din profil?
[länk]
Hittar inte den inställningen i mobilsiten...
 
B
TrollMann skrev:
Hittar inte den inställningen i mobilsiten...
Som det står så måste det göras i desktopversionen.
 
Riktigt störande med all reklam mellan trådarna och i inläggen :thumbdown:

Gillade Byggahus Appen mycket mera (y)
 
Aktiva användare (användare som postat senaste sju dagarna) slipper reklam i forumet i mobilen.
 
TrollMann skrev:
Ta bort...
Vet inte om jag tolkar dig rätt men du raderar ett inlägg genom att först klicka på de tre prickarna och därefter väljer Redigera inlägg. Längre ned på sidan finns där en Radera-knapp. Detta kan bara göras inom 3 h från att inlägget skapats.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.