Ola C Ola C skrev:
Va hände med ens bildarkiv? Jag har typ 2000 bilder uppladdade o länkar ofta till någon av dom i nåt inlägg där folk frågar om något. Förut kunde man enkelt scrolla igenom alla sina bilder, men nu....? Det här fungerar inget vidare, det är ju i princip omöjligt att bläddra igenom sina bilder.
För tillfället måste du klicka 2 gånger för att komma dit du vill.

Först på ”Visa mer”, sedan på ditt användarnamn (de röda pilarna på bilden).

Om du klickar på de blåa pilarna så ser du bilder i tråden, bilder i delforumet eller bilder som tilldelats samma tagg.

• Skärmdump från ett diskussionsforum visar en instruktion med röda och blåa pilar som pekar på olika navigationselement.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Alfredo
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
För tillfället måste du klicka 2 gånger för att komma dit du vill.

Först på ”Visa mer”, sedan på ditt användarnamn (de röda pilarna på bilden).

Om du klickar på de blåa pilarna så ser du bilder i tråden, bilder i delforumet eller bilder som tilldelats samma tagg.
...ja det va ju intuitivt:rolleyes:...jag får nog ta om mitt datorkörkort för det där hade jag aldrig listat ut på egen hand.

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Skulle det inte vara mer intuitivt att ha tvärt om, att man först kommer till den översiktliga vyn som tidigare för att sedan få upp bildvisaren när man väl klickat in på en bild. Alltså tvärt om mot för idag?

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
...ja det va ju intuitivt:rolleyes:...jag får nog ta om mitt datorkörkort för det där hade jag aldrig listat ut på egen hand.
Det där hade jag heller aldrig listat ut trots mångårigt datorkörkort med alla behörigheter... Användarnamnet ser inte ens klickbart ut.

Jag hade som @Ola C också saknat möjligheten till överblick och det är naturligtvis bra att den finns kvar, men som sagt, kanske lite väl "hemlig".

@Per Eskilsson såg du mitt förslag om "förstainläggetpil" i #3804? Hiss eller diss?

Alfredo Alfredo skrev:
@Per Eskilsson såg du mitt förslag om "förstainläggetpil" i #3804? Hiss eller diss?
Jo, jag såg men jag vill inte lägga till ytterligare en knapp på höjden främst eftersom jag tycker det stjäl för mycket yta, särskilt i mobiler. Jag tycker inte heller att det är tillräckligt prioriterat att tänka ut och implementera något som ska funka både i mobiler och i desktop.

Just nu jobbar vi med en ny jämför din elförbrukning-funktion och med att uppgradera forumprogramvaran så att vi kan ta del av en modernare editor.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
som ska funka både i mobiler och i desktop.
Jag glömmer alltid mobilproblematiken...

Inte alltid snabbast i stan, men såg nu att profilerna var lite förändrade .. och jag skulle leta efter en bild bland mina egna uppladdade.. och helt plötsligt öppnades de stora och en och en - hur ser jag alla på en sida liksom?
Nu när man kom in fanns en 8 st typ..mindre..bredvid varandra.. men klickade man på fler blev de stora och bara en bild i taget.

Kan ju inte gå igenom 4000 bilder så :oops: då blir jag knäpp (are) :p

..finns det nån liten knapp jag missat (ett val någonstans för hur de ska visas)

Snigla Snigla skrev:
Inte alltid snabbast i stan, men såg nu att profilerna var lite förändrade .. och jag skulle leta efter en bild bland mina egna uppladdade.. och helt plötsligt öppnades de stora och en och en - hur ser jag alla på en sida liksom?
Nu när man kom in fanns en 8 st typ..mindre..bredvid varandra.. men klickade man på fler blev de stora och bara en bild i taget.

Kan ju inte gå igenom 4000 bilder så :oops: då blir jag knäpp (are) :p

..finns det nån liten knapp jag missat (ett val någonstans för hur de ska visas)
Se inlägg 3811

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Se inlägg 3811
Fast jag tror något är ändrat sedan de inläggen skrevs.

tveksamt tveksamt skrev:
Se inlägg 3811
Verkade funka och dubbelklicka på ”mitt namn” när de var ”stor bild” så kom iaf ett slags index upp (y) tack (y)

• Wow
blackarrow
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast jag tror något är ändrat sedan de inläggen skrevs.
För mig var det ingen större skillnad i alla fall.

tveksamt tveksamt skrev:
För mig var det ingen större skillnad i alla fall.
Fast nu när jag klickar på:

Skärmdump av en användarprofil med statistik, inklusive medlemskap, inlägg och antal bilder.
"311 bilder och filmer" kommer jag till alla dina bilder scrollbart.

Kollage av humoristiska bilder och memes med ordvitsar och samhällssatir.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tidigare kom jag till en stor bild och fick klicka på den hemliga länken med ditt användarnamn överst för att se alla bilder men i mindre format.

Alfredo Alfredo skrev:
Fast nu när jag klickar på:

[bild]
"311 bilder och filmer" kommer jag till alla dina bilder scrollbart.

[bild]

Tidigare kom jag till en stor bild och fick klicka på den hemliga länken med ditt användarnamn överst för att se alla bilder men i mindre format.
Aha, då är jag med, jag gick vägen via profilen. Då ser man först en annan vy, får klicka på "visa mer" och sedan på "användare: XXXX" för att se dem på samma sätt.

tveksamt tveksamt skrev:
Aha, då är jag med, jag gick vägen via profilen.
Och du har nog rätt att inget är ändrat. Går jag den vägen så är det som tidigare (typ en vecka sedan) med jättebilder och hemliga länkar. Jag blandade nog ihop olika sätt att komma till en användares bilder.

Det kanske beror på vilken plattform också, men det är lite konstigt att det blir färre bilder synliga om är scrollbart.
Profilsida visar några rader med 4 bilder på bredden.
klick på ”Visa flera” -> ger 1 bild på hela sidans bredd
klick på ”Användare:användarnamn” -> ger 4 bilder på bredden igen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.