Nej tyvärr men det går att klicka på Visningsalternativ längst ner i listan över PM och filtrera på ett användarnamn.

Men det funkar sådär. Man måste tydligen också välja ”Mottagna av” eller ”Startade av” först för att det ska funka.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nej tyvärr men det går att klicka på Visningsalternativ längst ner i listan över PM och filtrera på ett användarnamn.

Men det funkar sådär. Man måste tydligen också välja ”Mottagna av” eller ”Startade av” först för att det ska funka.
Det var just det, om man inte riktigt visste vem man pratat med :rolleyes:
..men då vet jag iaf, tackar (y)

Går det att se skapade ämnen i profilerna någonstans? Togs det bort avsiktligt?

BirgitS
ådal ådal skrev:
Går det att se skapade ämnen i profilerna någonstans? Togs det bort avsiktligt?
Om du skrollar ner mycket så kommer så småningom en rubrik Fler åtgärder där då startade ämnen finns.

BirgitS BirgitS skrev:
Om du skrollar ner mycket så kommer så småningom en rubrik Fler åtgärder där då startade ämnen finns.
Det var långt ner. Passar inte den bättre uppe bland top 6 tro? Mer intressant än t.ex. antalet följare tycker jag!

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Det var just det, om man inte riktigt visste vem man pratat med :rolleyes:
..men då vet jag iaf, tackar (y)
Häromdagen fick jag ett PM från medlemmen @jesper--- hur man gör för att söka i ett specifikt delforum när man befinner sig på delforumets startsida. Jag fick då svara att det inte gick.

Men nu har vi fixat så att det går. Tack för bra feedback @jesper---. Och tack för fixen @cnils. Kanske kan vi även fixa sökning i PM så småningom. Det är ju precis som du säger @Snigla inte alltid man vet användarnamnet på personen man har konverserat med. :)

• Skärmbild av en diskussion på Byggahus.se med öppet fält för sökfunktion och trådar listade nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Lite feedback:
Ändra ingenting. Jag tycker allt fungerar bra. I alla fall beträffande hur jag använder forumet och dess olika funktioner. Till 99% läser jag här via webläsare på en android telefon utan att ha appen.

• Gilla
  • Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Det var långt ner. Passar inte den bättre uppe bland top 6 tro? Mer intressant än t.ex. antalet följare tycker jag!
@ådal och @BirgitS Nu har vi flyttat upp länken till Startade ämnen i profilen.

Skärmdump från forumet byggahus.se som visar en profil med en markerad länk till "Startade ämnen”.
Skapa konto

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
En liten "feature request". Pilen för att komma till sista inlägget har varit uppe till diskussion tidigare om jag minns rätt:

Navigeringsikoner på ett forum med en stjärna och en pil neråt, förslag om tillägg av ny ikon diskuteras.
Skapa konto

Varför inte lägga till en ring/uppåtpil ovanför "stjärnan" som tar en till första inlägget. Tycker att man lite då och då vill återvända dit.

• Gilla
hsd
  • Laddar…
Själv skulle jag vilja att de knapparna var transparenta. Läser ibland långa trådar från start eller med många inlägg sen man läste dem sist, och då vill jag kunna avbryta vid sidbrytning. Men det är svårt att läsa på de sista 15 procenten av skärmen när det ligger två vita blaffor där.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Men det är svårt att läsa på de sista 15 procenten av skärmen när det ligger två vita blaffor där.
Kanske flytta knapparna lite åt höger så att texten går fri:

Skärmdump av ett webbforum med öppen diskussionstråd och navigeringsknappar.
Skapa konto

Jag använder nästan bara appen, och där finns inget höger att flytta dem åt. Men jag tycker samtidigt att det är bra knappar, så mitt mycket lilla behov av att kunna avbryta mitt i en tråd ska inte överdrivas heller.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag använder nästan bara appen,
Ja just ja, den finns också...

Va hände med ens bildarkiv? Jag har typ 2000 bilder uppladdade o länkar ofta till någon av dom i nåt inlägg där folk frågar om något. Förut kunde man enkelt scrolla igenom alla sina bilder, men nu....? Det här fungerar inget vidare, det är ju i princip omöjligt att bläddra igenom sina bilder.

• Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Va hände med ens bildarkiv? Jag har typ 2000 bilder uppladdade o länkar ofta till någon av dom i nåt inlägg där folk frågar om något. Förut kunde man enkelt scrolla igenom alla sina bilder, men nu....? Det här fungerar inget vidare, det är ju i princip omöjligt att bläddra igenom sina bilder.
Ja, det där såg jag också idag. Inte bra om man vill leta upp någon av bilderna man publicerat. Tidigare kunde man scrolla bland "tumnaglar", nu blev det väldigt tungrott.

Hoppas det uppmärksammas, åtgärdas och återgår till det som var förut

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.