403 028 läst ·
5 439 svar
403k läst
5,4k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Men verkligen, varför profil-data ovanför?
Kollade som snabbast på Flashback, Sweclockers - de har den på sidan för att hamna ovanför i mobil lösning. Skärmbreddsberoende.
Det ger verkligen mer läsbarhet, det är bara relevant text uppifrån och ned.
Tycker antal inlägg är mer talande än poäng (läste också att det ska ändras)
Sedan har flertalet också påpekat det med Ort - vilket jag tycker är mycket relevant info att ha med.
Till detta, premium medlemmars ikoner eller vad det kan vara plus andra egenskaper kan ges mer utrymme om profil-data visas till vänster om inlägg.
Kollade som snabbast på Flashback, Sweclockers - de har den på sidan för att hamna ovanför i mobil lösning. Skärmbreddsberoende.
Det ger verkligen mer läsbarhet, det är bara relevant text uppifrån och ned.
Tycker antal inlägg är mer talande än poäng (läste också att det ska ändras)
Sedan har flertalet också påpekat det med Ort - vilket jag tycker är mycket relevant info att ha med.
Till detta, premium medlemmars ikoner eller vad det kan vara plus andra egenskaper kan ges mer utrymme om profil-data visas till vänster om inlägg.
Jag är inget stort fan av det nya utseendet på forumet, det ser trasigt ut med alla bilder.
Jag skulle föredra en "legacy mode" där man kan ha det gamla utseendet. Personligen tycker jag forumet är rätt oanvändbart i sin nuvarande form.
Jag skulle föredra en "legacy mode" där man kan ha det gamla utseendet. Personligen tycker jag forumet är rätt oanvändbart i sin nuvarande form.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Ja, gör som Reddit. Jag kör fortfarande gamla versionen med maximal mängd information per ytenhet. Finns inget bättre. Bara exploderar i cerebrala kortexet och man jublar av lycka över så mycket information man kan tillgodogöra sig på nästan ingen tid alls.Marcus_L skrev:
Exempel på sidor jag helt slutade använda efter att nya ägare/ledning skulle pinka in reviret med onödiga ändringar: Prisjakt. Använde den nästan dagligen för 2 år sedan. Numera: aldrig. Bryr mig inte längre om vad de gör, så de har tappat mig för gott.
Jag kan bara hålla med. Jag läser mycket på telefon eller platta men skriver nästan enbart från datorn. Skulle man titta enbart på statistiken för mig så ser det antagligen ut som om jag övervägande använder mobil/platta (Android appen i bägge fallen) men jag skriver nästan aldrig inlägg från dessa enheter.Alfredo skrev:
Alla är vi olika men jag tycker en mobil/platta är ett fullkomligt värdelöst verktyg för att skapa inlägg. Lika lite som jag försöker fälla ett träd med en fogsvans när motorsåg finns tillgänglig, lika lite skriver jag ett inlägg från en mobil/platta när jag har en dator tillgänglig. Jag kanske är gammaldags men jag tycker att rätt verktyg ska användas till rätt arbetsuppgift. En åsikt som väl borde passa på detta forum.![]()
Det kunde alltså vara intressant att se statistik över hur många inlägg som kommer från respektive platform om det är möjligt.
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Jag har ställt in att klick på rubriken går till trådstarten och klick på pluppen går till första olästa. Jag hade gärna haft tvärtom, men det verkar vara omöjligt.TeroM skrev:
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 363 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 363 inlägg
Blev också helt bestört över Prisjakt funktionellt handikappade "bloatdesign". Som tur var har man valt att behålla den gamla designen på https://classic.prisjakt.nu/. Tyvärr verkar IMDB vara inne på ett likande experiment men möts av hård motstånd på IMDB Community Forums.MultiMan skrev:
Ja, gör som Reddit. Jag kör fortfarande gamla versionen med maximal mängd information per ytenhet. Finns inget bättre. Bara exploderar i cerebrala kortexet och man jublar av lycka över så mycket information man kan tillgodogöra sig på nästan ingen tid alls.
Exempel på sidor jag helt slutade använda efter att nya ägare/ledning skulle pinka in reviret med onödiga ändringar: Prisjakt. Använde den nästan dagligen för 2 år sedan. Numera: aldrig. Bryr mig inte längre om vad de gör, så de har tappat mig för gott.
Som ett tidigare inlägg mycket riktigt påpekade: bara för att man vill fixa till en bättre mobilupplevelse ska man inte förstöra en fungerande desktop-miljö.
Nu ska jag inte gnälla mer, på ett tag i alla fall
Men jag fick en liten utvecklingsidé. Nu handlar tråden om feedback så detta är rätt OT men jag chansar. 
Läste inlägget från @thomas33 och höll på att "skratta på mig". Tyvärr kan man inte klicka mer än gilla/skratta/osv men varför inte införa en helt ny funktion, "Dagens bästa inlägg". Den skulle kunna fungera ungefär som så att varje medlem en gång per dygn får markera det inlägg som denne anser vara "dagens bästa". Så länge "dygnet" pågår kan man fritt ändra sin röst och när "dygnet är klart" utses det vinnande inlägget. Vinnaren för varje dag hamnar på en "topplista" och kan väl få några "poäng" men framförallt "evig" ära och berömmelse, eller i varje fall så evig som topplistan omfattar, kanske en månad eller så bakåt i tiden. En helt meningslös funktion som vissa säkert bara tycker är fjantig medan andra kanske skulle tycka vara kul, vad vet jag.
Läste inlägget från @thomas33 och höll på att "skratta på mig". Tyvärr kan man inte klicka mer än gilla/skratta/osv men varför inte införa en helt ny funktion, "Dagens bästa inlägg". Den skulle kunna fungera ungefär som så att varje medlem en gång per dygn får markera det inlägg som denne anser vara "dagens bästa". Så länge "dygnet" pågår kan man fritt ändra sin röst och när "dygnet är klart" utses det vinnande inlägget. Vinnaren för varje dag hamnar på en "topplista" och kan väl få några "poäng" men framförallt "evig" ära och berömmelse, eller i varje fall så evig som topplistan omfattar, kanske en månad eller så bakåt i tiden. En helt meningslös funktion som vissa säkert bara tycker är fjantig medan andra kanske skulle tycka vara kul, vad vet jag.
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 363 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 363 inlägg
Jag vill gärna spinna vidare på idén men lägga till möjligheten att spara en kommentar.Alfredo skrev:
Tänk dig att du deltagit eller läst en lång tråd med massor med kommentarer och helt plötsligt hittar precis vad du letat efter. Då vill du ju kunna spara just den kommentaren ungefär som man kan göra i Reddit eller sparar en länk i Facebook.
Den enda möjligheten som finns idag är att spara en länk i webbläsaren vilket snabbt blir organiserat och länken kan bara nås från samma modell av webbläsare under förutsättning att man synkar bokmärken.
Du menar att varje medlem ska kunna spara sina personliga "bokmärken" med de inlägg som man vill kunna hitta tillbaka till? Om jag nu fattar rätt. Ja det vore helt klart en bra funktion!Boilerplate4U skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 699 inlägg
Stort tack för all er feedback! 
Vi kommer släppa en uppdatering imorgon bitti som jag tror många kommer att glädjas av.
Uppdateringen innehåller:
1. mer kompakta trådlistor i desktop och surfplattor
2. mindre bilder i trådlistor i desktop och surfplattor och vi visar bara bilder för de som valt ”visa bild” under inställningar
3. ”fast position” på forumnamn i senaste inläggen så att det blir enklare att snabbt se i vilket delforum tråden ligger i
4. enklare sätt att komma till senaste inlägget i trådlistor i desktop, surfplattor och mobiler
5. större klickyta för att komma till första olästa inlägget
6. lika många länkar i trådlistor och samma länkbeteende i alla enheter (tidigare fanns det bara en länk i mobilen)
7. avatarer i vänsterkanten i trådlistor som gör att man snabbt ser vem som svarade sist
8. breddning av innehållskolumnen (där trådlistor och inläggen ligger) från 660 till 770 pixlar för de som har bredare skärmar
9. bättre utnyttjande av skärmen genom att visa lite mindre yta på sidorna i flera sidbredder
10. x inlägg istället för x poäng i inläggen
11. fix så att användarna inte ser dubbla menyer i appen när de använder en ipad
12. blå länkar i notiser istället för dystra svarta
13. uppdatering av inställningar så att det är enklare att uppdatera sina trådlistinställningar från Inställningar i rullgardinen uppe i högra hörnet
14. fix så att man kan ctrl-klicka (cmd-klicka i mac) eller högerklicka på alla länkar i trådlistorna för att snabbt öppna upp trådar i nya flikar
15. fix som gör att man inte kommer för långt ner när man klickar på sista inlägget
Allt kommer inte vara perfekt. Alla saker har inte hunnits med, men vi har jobbat på i ett sedan vi började få er feedback igår.
Nu behöver vi ta ledigt. Jag hoppas och tror att ni tycker att morgondagens uppdatering är en rejäl förbättring och att vi kan utvärdera den under jul och nyår för att sedan ta nya tag igen.
Vi kommer släppa en uppdatering imorgon bitti som jag tror många kommer att glädjas av.
2. mindre bilder i trådlistor i desktop och surfplattor och vi visar bara bilder för de som valt ”visa bild” under inställningar
3. ”fast position” på forumnamn i senaste inläggen så att det blir enklare att snabbt se i vilket delforum tråden ligger i
4. enklare sätt att komma till senaste inlägget i trådlistor i desktop, surfplattor och mobiler
6. lika många länkar i trådlistor och samma länkbeteende i alla enheter (tidigare fanns det bara en länk i mobilen)
7. avatarer i vänsterkanten i trådlistor som gör att man snabbt ser vem som svarade sist
8. breddning av innehållskolumnen (där trådlistor och inläggen ligger) från 660 till 770 pixlar för de som har bredare skärmar
9. bättre utnyttjande av skärmen genom att visa lite mindre yta på sidorna i flera sidbredder
11. fix så att användarna inte ser dubbla menyer i appen när de använder en ipad
13. uppdatering av inställningar så att det är enklare att uppdatera sina trådlistinställningar från Inställningar i rullgardinen uppe i högra hörnet
14. fix så att man kan ctrl-klicka (cmd-klicka i mac) eller högerklicka på alla länkar i trådlistorna för att snabbt öppna upp trådar i nya flikar
15. fix som gör att man inte kommer för långt ner när man klickar på sista inlägget
Allt kommer inte vara perfekt. Alla saker har inte hunnits med, men vi har jobbat på i ett sedan vi började få er feedback igår.
Nu behöver vi ta ledigt. Jag hoppas och tror att ni tycker att morgondagens uppdatering är en rejäl förbättring och att vi kan utvärdera den under jul och nyår för att sedan ta nya tag igen.
Redigerat:
Det är en mycket god inledning.Per Eskilsson skrev:
Stort tack för all er feedback!
God jul och gott nytt år