Jag har nu även kört på telefon, där fungerar det nästan lika som förr, så ok. På platta så är det hopplöst i det vanliga liggande läget. Om man vänder på plattan till stående så att det liknar en telefon känns det väsentligt bättre, man slipper till exempel den störande vänsterkolumnen. På en dator , som jag inte prövat, går det ju inte att skifta läge på det sättet. Tanken är kanske att personer som använder dator inte är målgruppen

• Gilla
Mats och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K
Jag läser till 90% på en Android-surfplatta (stående, som framgår av mina skärmdumpar tidigare idag) med högupplöst men relativt liten skärm (drygt 11 cm bred). Har inte ens vågat testa än hur illa det är på PC:arna. I mobilen är det helt okej men kollar sällan där.

K klimt skrev:
Om man vänder på plattan till stående så att det liknar en telefon känns det väsentligt bättre, man slipper till exempel den störande vänsterkolumnen.
K klimt skrev:
På en dator , som jag inte prövat, går det ju inte att skifta läge på det sättet.
Det går alldeles utmärkt!
Men det förutsätter att man inte kör webläsaren (t.ex. Firefox) i fullskärmsläge, utan i ett fönster, som man själv bestämmer höjd och bredd på.
Så här t.ex.:
Skärmdump av en dator med flera öppna programfönster, inklusive en webbläsare med ett forum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Boilerplate4U
Någon som kommit på något knep på hur man kan tvinga upp menyerna till över delen av fönstret oavsett bredd på skärmen?

richardtenggren
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det går alldeles utmärkt!
Men det förutsätter att man inte kör webläsaren (t.ex. Firefox) i fullskärmsläge, utan i ett fönster, som man själv bestämmer höjd och bredd på.
Så här t.ex.:
[bild]
Att ingen tänkt på detta tidigare!

Edit: jag tror också du kan få in ett till sökfält nere i menyraden! ;)

Vad var det för fel med tidigare version av byggahus ?

Varför ändra något bara för ändrandets skull !

Ni som äger denna sida borde gjort en betaversion där vi användare kunde komma med åsikter om betaversionen.

Ni kunde tex frågat om det är några funktioner som saknas !

Ändringar kan ju vara till det bättre men det var inte så i det här fallet.

Så om möjligt ändra tillbaka sidan och fråga era medlemmar vad dom tycker innan en så här radikal förändring genomförs !

Mvh

Sweden

• Gilla
Fel av Åke och 9 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Vad menar du med ett script som ”fångar alla klick i rutan”?
I listan med inlägg är det bara rubriken som är en länk, men klickar du på texten under skickas du också vidare till inlägget.
Eftersom det inte är en 'vanlig' länk, utan man fångar klicket på något annat sätt funkar t ex inte mitten-/ctrl-klick för att öppna länken i en ny flik.

T Trunk skrev:
Jag förstår inte riktigt varför man snabbt behöver åtkomst till både ”första inlägget” och ”senast olästa”.
Jag använder funktionen ibland. Men frågan är väl snarare varför man tar bort funktionen?

• Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Boilerplate4U
Jag avskyr den störande vänsterkolumnen!

Snälla admin, gör så att man kan välja själv var menyerna ska placeras. Stort tack på förhand!

Ps..
Beteendet går att fixa bort med Greasemonkey och likande men det känns verkligen slöseri med tid för det skulle kunna lösas med en enkel fix i dina personliga inställningar för XenForo mha jQuery och Modernizr.

Redigerat:
  • Gilla
klimt och 1 till
  • Laddar…
Jag irriterar mig över att så lite av innehållet i bredd är inläggen när jag läser i Chrome på min iPad.
Alldeles för mycket är reklamkolumn längst till höger och kolumn med onödiga listor.

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Jag avskyr den störande vänsterkolumnen!

Snälla admin, gör så att man kan välja själv var menyerna ska placeras. Stort tack på förhand!

Ps..
Beteendet går att fixa bort med Greasemonkey och likande men det känns verkligen slöseri med tid för det skulle kunna lösas med en enkel fix i dina personliga inställningar för XenForo mha jQuery och Modernizr.
Det blev en våldsammare apa men, en start i alla fall
Skärmdump av ett diskussionsforum med medlemmars kommentarer och trådar synliga.
Skapa konto

j.f.s
Bilderna till höger i mobilappen/webben är ju helt meningslösa eftersom de inte hänger ihop med senaste inlägg.
Likaså poängen..

och varför togs ort/län/stad bort?

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tyckte också det blev en försämring, nu måste jag t.ex scrolla för att välja "bevakade".
Vi kommer att ta bort "korten" (eller lådorna som trådarna ligger i) i trådlistorna så att det inte bygger så mycket på höjden.
useless useless skrev:
och dels kan man inte längre klicka på förhandsvisningen av en tråd för att komma till senaste olästa inlägget.
Vi kommer försöka lägga till ett öga i trådlistorna som man kan klicka på för att komma första olästa inlägget.
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vore bra om Per dels talade om vad som ändrats
Vi har ändrat en massa små saker.
K Kane skrev:
Mycket sämre på desktop nu!
Tråkigt att du tycker det. Vi hoppas att du kommer ändra uppfattning när vi har hunnit göra justeringar.
iwe iwe skrev:
Jag gillar det nya utseendet!
Tack!
B b8q skrev:
allt tar mycket större plats så man får ingen översikt
Detta kommer ändras.
TeroM TeroM skrev:
Stänga av bilder i trådlistor
inställningen funkar inte längre, medvetet val eller bugg?
Medvetet "fail" i hopp om att det skulle vara en förbättring. Småbilderna till höger drar för mycket uppmärksamhet ifrån innehållet och kommer att försvinna.
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Blev obehagligt och svårt att läsa. Har det blivit mindre eller ändrat typsnitt?
På vilket sätt, utveckla gärna. Berätta om du menar inne i forumtrådar, i trådlistor eller i notifikationer. Berätta också om du har en dator, mobil eller surfplatta och hur stor din bildskärm är.
S skogstomten skrev:
5-7 inlägg samma annons från byggahus egen webshop! Skitjobbigt,?alldeles för ofta och dessutom störande med samma annons om och om igen.
Håller fullständigt med, vi försöker lösa detta.
G gaidin skrev:
I listan "Senaste" ser man nu inte längre om man läst tråden eller inte, tidigare var det fetstilt på alla olästa, nu är allt fetstilt.
Det stämmer, nu är det fetstilt på allt. Men om något är oläst så ser man en blå prick bredvid.
Alfredo Alfredo skrev:
Hur ska vi nu kunna göra det då det inte längre tydligt framgår hur många inlägg en medlem har? :thinking:
Vi kommer ersätta "x poäng" med "x inlägg" istället.
iwe iwe skrev:
skaffa premium, då slipper du helt annonser
Ja, premium är bra för att slippa annonser. https://www.byggahus.se/premium
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu vet jag vet är jag saknar. Innan såg man profilbilden på den som senast skrivit i tråden, det är borta nu.
Jag använde den för att hålla koll på trådar jag skrivit nyligen och om det kommer nya inlägg.
Håller med, profilbilden kommer komma tillbaka. Den gör att man snabbt ser vem som skrivit.
B b8q skrev:
Har alla fått titeln "medlem" numera, utom de som betalar för premium?
Det har varit så ett tag. Faktiskt sedan 1 september i år när vi införde premium. Syftet har varit att försöka få fler att skaffa premium. Vet ej om just den detaljen har lyckats så bra.
Alfredo Alfredo skrev:
På tok för mycket outnyttjad skärmyta och för lite information/ytenhet.
Vi ska försöka utnytta bredden lite bättre, särskilt för de med stora bildskärmar.
K klimt skrev:
Texterna har nu kolumner både till höger och vänster och utrymmet för text är litet. Svårt att få överblick,
I vissa smalare enheter har det innehållet blivit lite för smalt. Vi har inte hunnit testa i iPads men kommer att göra det.
M Mats skrev:
med nuvarande katastrof till "design" så används nu mindre än 1/3 av skärmytan till det jag kom hit för att ta del av - dvs texten i inläggen?
Vi kommer försöka bredda inläggen lite för alla med stora bildskärmar. Det blir särskilt tomt för er som inte ser några annonser på grund av att ni har premium eller någon annonsblockerare.
M Mats skrev:
Eftersom inläggen har blivit smalare och högre så ryms färre på samma sida.
Inläggen i sig har inte blivit särskilt mycket smalare men känslan kan ändå vara det eftersom avataren och metadatan under avataren (antal inlägg osv) låg till vänster om inläggen. Ofta "byggde" denna metadata mer än innehållet i många inlägg vilket då gjorde att det var mer scrollande förr än idag. Men inte alltid.
Alfredo Alfredo skrev:
men numera ser jag enbart tio inlägg på en skärm med 1920x1200 upplösning. Är tämligen säker på att det visades betydligt flera på en "sida" tidigare.
Du kommer se mer snart.
dof dof skrev:
Vad är det här för poäng då? Det har väl inte varit där förut?
Poängen har tidigare bara synts i profilen. Tidigare skrev vi ut nivå x och antal inlägg och bilder. Vi kommer ersätta detta med att visa upp antal inlägg.
Appendix Appendix skrev:
omöjligt att få översikt på bevakningarna med en webbläsare när det ska in bilder och blaffor för varje inlägg.
Detta har blivit fel. Det är en bugg, det ska inte vara så. Det beror på att inställningen för "visa bild i trådlistor i mobilen" även rullats ut i desktop.
Klaugust Klaugust skrev:
Jag gillar nog ändå själva uppdateringarna på utseendet.
Kul att vi får några tummen upp. Det glädjer oss. Tack för feedback.
H hapazard skrev:
Exempel på vansinnet, jag sitter en dryg armslängd från min skärm och har texten i bekväm lässtorlek. Mindre än en tredjedel av skärmen används.
Inte bra. Hur stor bildskärm har du (i tum och pixlar)?

Nu måste jag ta en paus och äta mat. Marlén ropar nerifrån köket.

• Gilla
GustavGBG och 6 till
  • Laddar…
Boilerplate4U
M Mats skrev:
Det blev en våldsammare apa men, en start i alla fall
[bild]
Wow, redan hunnit fixa en Greasemonkey!? (y)(y)(y) Kan du lägga upp på github eller likande?

richardtenggren
På IPhone 12(x, xs, 11) så blir det som vita marginaler på sidans grader i liggande läge. Ser lite dumt ut! :)

• Skärmdump av diskussionstråd på Byggahus.se med inlägg och användarkommentarer.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.