403 369 läst ·
5 448 svar
403k läst
5,4k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Jag har nu även kört på telefon, där fungerar det nästan lika som förr, så ok. På platta så är det hopplöst i det vanliga liggande läget. Om man vänder på plattan till stående så att det liknar en telefon känns det väsentligt bättre, man slipper till exempel den störande vänsterkolumnen. På en dator , som jag inte prövat, går det ju inte att skifta läge på det sättet. Tanken är kanske att personer som använder dator inte är målgruppen
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 040 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 040 inlägg
Jag läser till 90% på en Android-surfplatta (stående, som framgår av mina skärmdumpar tidigare idag) med högupplöst men relativt liten skärm (drygt 11 cm bred). Har inte ens vågat testa än hur illa det är på PC:arna. I mobilen är det helt okej men kollar sällan där.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
K klimt skrev:
Det går alldeles utmärkt!K klimt skrev:
Men det förutsätter att man inte kör webläsaren (t.ex. Firefox) i fullskärmsläge, utan i ett fönster, som man själv bestämmer höjd och bredd på.
Så här t.ex.:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Att ingen tänkt på detta tidigare!KnockOnWood skrev:
Edit: jag tror också du kan få in ett till sökfält nere i menyraden!
Vad var det för fel med tidigare version av byggahus ?
Varför ändra något bara för ändrandets skull !
Ni som äger denna sida borde gjort en betaversion där vi användare kunde komma med åsikter om betaversionen.
Ni kunde tex frågat om det är några funktioner som saknas !
Ändringar kan ju vara till det bättre men det var inte så i det här fallet.
Så om möjligt ändra tillbaka sidan och fråga era medlemmar vad dom tycker innan en så här radikal förändring genomförs !
Mvh
Sweden
Varför ändra något bara för ändrandets skull !
Ni som äger denna sida borde gjort en betaversion där vi användare kunde komma med åsikter om betaversionen.
Ni kunde tex frågat om det är några funktioner som saknas !
Ändringar kan ju vara till det bättre men det var inte så i det här fallet.
Så om möjligt ändra tillbaka sidan och fråga era medlemmar vad dom tycker innan en så här radikal förändring genomförs !
Mvh
Sweden
I listan med inlägg är det bara rubriken som är en länk, men klickar du på texten under skickas du också vidare till inlägget.T Trunk skrev:
Eftersom det inte är en 'vanlig' länk, utan man fångar klicket på något annat sätt funkar t ex inte mitten-/ctrl-klick för att öppna länken i en ny flik.
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 363 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 363 inlägg
Jag avskyr den störande vänsterkolumnen!
Snälla admin, gör så att man kan välja själv var menyerna ska placeras. Stort tack på förhand!
Ps..
Beteendet går att fixa bort med Greasemonkey och likande men det känns verkligen slöseri med tid för det skulle kunna lösas med en enkel fix i dina personliga inställningar för XenForo mha jQuery och Modernizr.
Snälla admin, gör så att man kan välja själv var menyerna ska placeras. Stort tack på förhand!
Ps..
Beteendet går att fixa bort med Greasemonkey och likande men det känns verkligen slöseri med tid för det skulle kunna lösas med en enkel fix i dina personliga inställningar för XenForo mha jQuery och Modernizr.
Redigerat:
Verktygstokig
· Östergötlands Län
· 93 inlägg
Jag irriterar mig över att så lite av innehållet i bredd är inläggen när jag läser i Chrome på min iPad.
Alldeles för mycket är reklamkolumn längst till höger och kolumn med onödiga listor.
Alldeles för mycket är reklamkolumn längst till höger och kolumn med onödiga listor.
Det blev en våldsammare apa men, en start i alla fallBoilerplate4U skrev:
Jag avskyr den störande vänsterkolumnen!
Ps..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 6 701 inlägg
Vi kommer att ta bort "korten" (eller lådorna som trådarna ligger i) i trådlistorna så att det inte bygger så mycket på höjden.Mikael_L skrev:
Vi kommer försöka lägga till ett öga i trådlistorna som man kan klicka på för att komma första olästa inlägget.useless skrev:
Vi har ändrat en massa små saker.Bo.Siltberg skrev:
Tråkigt att du tycker det. Vi hoppas att du kommer ändra uppfattning när vi har hunnit göra justeringar.K Kane skrev:
Tack!iwe skrev:
Detta kommer ändras.B b8q skrev:
Medvetet "fail" i hopp om att det skulle vara en förbättring. Småbilderna till höger drar för mycket uppmärksamhet ifrån innehållet och kommer att försvinna.TeroM skrev:
På vilket sätt, utveckla gärna. Berätta om du menar inne i forumtrådar, i trådlistor eller i notifikationer. Berätta också om du har en dator, mobil eller surfplatta och hur stor din bildskärm är.samlarpådetmesta skrev:
Håller fullständigt med, vi försöker lösa detta.S skogstomten skrev:
Det stämmer, nu är det fetstilt på allt. Men om något är oläst så ser man en blå prick bredvid.G gaidin skrev:
Vi kommer ersätta "x poäng" med "x inlägg" istället.Alfredo skrev:
Ja, premium är bra för att slippa annonser. https://www.byggahus.se/premiumiwe skrev:
Håller med, profilbilden kommer komma tillbaka. Den gör att man snabbt ser vem som skrivit.13th Marine skrev:
Det har varit så ett tag. Faktiskt sedan 1 september i år när vi införde premium. Syftet har varit att försöka få fler att skaffa premium. Vet ej om just den detaljen har lyckats så bra.B b8q skrev:
Vi ska försöka utnytta bredden lite bättre, särskilt för de med stora bildskärmar.Alfredo skrev:
I vissa smalare enheter har det innehållet blivit lite för smalt. Vi har inte hunnit testa i iPads men kommer att göra det.K klimt skrev:
Vi kommer försöka bredda inläggen lite för alla med stora bildskärmar. Det blir särskilt tomt för er som inte ser några annonser på grund av att ni har premium eller någon annonsblockerare.M Mats skrev:
Inläggen i sig har inte blivit särskilt mycket smalare men känslan kan ändå vara det eftersom avataren och metadatan under avataren (antal inlägg osv) låg till vänster om inläggen. Ofta "byggde" denna metadata mer än innehållet i många inlägg vilket då gjorde att det var mer scrollande förr än idag. Men inte alltid.M Mats skrev:
Du kommer se mer snart.Alfredo skrev:
Poängen har tidigare bara synts i profilen. Tidigare skrev vi ut nivå x och antal inlägg och bilder. Vi kommer ersätta detta med att visa upp antal inlägg.dof skrev:
Detta har blivit fel. Det är en bugg, det ska inte vara så. Det beror på att inställningen för "visa bild i trådlistor i mobilen" även rullats ut i desktop.Appendix skrev:
Kul att vi får några tummen upp. Det glädjer oss. Tack för feedback.Klaugust skrev:
Inte bra. Hur stor bildskärm har du (i tum och pixlar)?H hapazard skrev:
Nu måste jag ta en paus och äta mat. Marlén ropar nerifrån köket.
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 363 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 363 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg