Igår lanserade vi en uppdatering av vår app. Appen innehåller främst buggfixar men är också snabbare och har fått förbättrad hantering av externa länkar och visning av högupplösta bilder.

Länk till android appen är
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.byggahusapp

Tyvärr har Apple underkänt appen eftersom man kan skaffa Byggahus Premium i den men att betalningen inte går via Apple.

Jag vet inte om det räcker att vi lägger till Apple Pay som ett betalningsalternativ eller om alla andra betalningsalternativ också måste tas bort och att de ska ha 30% av det betalade beloppet i provision.

Trist vilket som. Ber om ert tålamod så att vi får försöka lösa detta.

• Arg
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Arg på Apple, alltså!

• Gilla
hsd och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Igår lanserade vi en uppdatering av vår app. Appen innehåller främst buggfixar men är också snabbare och har fått förbättrad hantering av externa länkar och visning av högupplösta bilder.

Länk till android appen är
[länk]

Tyvärr har Apple underkänt appen eftersom man kan skaffa Byggahus Premium i den men att betalningen inte går via Apple.

Jag vet inte om det räcker att vi lägger till Apple Pay som ett betalningsalternativ eller om alla andra betalningsalternativ också måste tas bort och att de ska ha 30% av det betalade beloppet i provision.

Trist vilket som. Ber om ert tålamod så att vi får försöka lösa detta.
Bara låt bli premiumbetalning innuti appen. vi som använder iPhone får väl skaffa premiumabonemang vi webben. Billigast för oss och mer pengar till er.

• Gilla
civilingenjören och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Arg på Apple, alltså!
Hög provision och 0.005% skatt på Irland. :mad:

Apple och Irland vinner skattemål på 145 miljarder kronor mot EU, länk
Irland avstod sin ordinarie bolagsskatt på 12.5% och är nöjd med att slippa få in denna skatt till statskassan. :oops:

• Gilla
  • Ledsen
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
granis70 granis70 skrev:
Bara låt bli premiumbetalning innuti appen. vi som använder iPhone får väl skaffa premiumabonemang vi webben. Billigast för oss och mer pengar till er.
Med risk för att påpeka det uppenbara måste nog webbshoppen hållas utanför också.

Åsa Lund
Sonen här hemma var irriterad på Apple eftersom de ska ha så stor del av kakan. Jag fattade först inte varför han brydde sig men sedan visade det sig att Epic Games, som gör Fortnite, vägrar skriva på med Apple.

Nya versionen av appen funkar inte på min iPad som kör iOS 10.4.3
Felmeddelande på iPad-skärm: "Något gick fel", NSPOSIXErrorDomain, Error Code 100, Protokollfel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det svårt att få till att inte appen kraschar nör man försöker lägga in bilder iOS 14? Har ju varit så länge nu

Edit: såg att det fanns en uppdatering. Så det funkar nu.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nya versionen av appen funkar inte på min iPad som kör iOS 10.4.3
[bild]
Vad försökte du göra innan felmeddelandet dök upp?
Den nya appen ska fungera från och med iOS version 10.0.

Vill bara berätta att vi har tagit fram ett ”visa inlägg med länkar”-filter som jag tror kan komma till användning i denna forumtråd (och många andra).

Så här fungerar det:
[bild]
Jag har redan nämnt detta i den populära forumtråden "Tips om verktyg till bra pris" men jag tänkte att alla så klart inte hänger där så jag nämner det här också. ;)

Vi har tagit fram ett nytt filter som heter "Visa inlägg med länkar". Det nya filtret gör att man bara ser inlägg som innehåller länkar i en tråd (ungefär som filtren "Visa inlägg med bilder och filmer" och "Visa inlägg med trådskaparens och dina inlägg" som våra premium medlemmar har tillgång till).

Så här fungerar det:
Skärmdump av forumtråd med markerat alternativ 'Inlägg med länkar' och inlägg med URL.
Skapa konto

Vi har fått bra feedback på filtret (tack @Stefan N) och kommer att fixa så att det förbättras ytterligare men ni kan redan nu testa filtret i till exempel Coola arkitektritade hus till salu eller Tips om verktyg till bra pris.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vad försökte du göra innan felmeddelandet dök upp?
Den nya appen ska fungera från och med iOS version 10.0.
Jag försökte bara öppna appen sedan jag uppdaterat den.

j.f.s
Gillar de nya Byggahus (dvs era egna) annonser men jag tror ni behöver justera lite

Skärmdump av ett foruminlägg med felmeddelande från Byggahus Shop om saknade produkter för ett angivet ID.
Skapa konto
Skärmdump av diskussionsforum visar annonser med julmotiv och texten "Farsdag manual 3 233614770351".
Skapa konto

Dena ena saknar som synes innehåll och den andra visar ett exempel där det står Farsdag manual 1 13737448. Manual och sifferkombination återkommer på flertalet annonser.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Gillar de nya Byggahus (dvs era egna) annonser men jag tror ni behöver justera lite

[bild] [bild]

Dena ena saknar som synes innehåll och den andra visar ett exempel där det står Farsdag manual 1 13737448. Manual och sifferkombination återkommer på flertalet annonser.
Vi fixar.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Understundom påbörjar jag ett svar, men slutför det inte direkt, eftersom tycker att det inte är tillräckligt bra än. Eller så är jag bara nyfiken på hur det ser ut med nyktra ögon:p. Sedan sover jag på saken och glömmer bort alltihop. Därför skulle knappen "påbörjade svar" vara bra att ha.

Staffan

P.s.
Saknar fortfarande "e du go eller" gubben.

• Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
hsd
Sidan kan inte hittas, när man klickar på "måste jag betala slamtömmning...",som ligger överst på startsidan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.