403 450 läst ·
5 451 svar
403k läst
5,5k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Nu testade jag att använda datorn (win 10, firefox) och gick in på https://www.byggahus.se/brunnarna-sinar-nar-microsoft-bygger-datacenter. Trots att jag är inloggad och har skrivit i forumet idag får jag upp reklam (har det alltid varit så på artiklarna?) Reklamen var för pågen och var en rörlig variant som trots att den inte låter stör mitt intryck betydligt. Plötsligt och utan att jag klickade någonstans gick den upp till helskärm och ljudet startade. Efter att ha laddat om sidan för att testa insåg jag att det räckte att ha muspekaren över annonsen i tre sekunder för att detta skulle ske. Det känns inte ok tycker jag.
Administrator
· Skåne
· 6 701 inlägg
Ja, det har alltid varit annonser i artiklarna. Premiummedlemmar slipper dock annonser helt.
Kanske är det så enkelt att du nu såg annonsen för att det var just en videoannons?
Får kolla närmare på det där med 3 sekunder.
Kanske är det så enkelt att du nu såg annonsen för att det var just en videoannons?
Får kolla närmare på det där med 3 sekunder.
Administrator
· Skåne
· 6 701 inlägg
@Dheri, Nu förstår jag hur du menar. I Firefox och i Safari så räknar annonsen ner 3 2 1 när man går med musen över och sedan så öppnas annonsen utan att man klickar, medan i Chrome och Edge så gör den inte det.
Ja, det var inte snyggt. Jag kontaktar leverantören och ser om det går att ändra på.
Ja, det var inte snyggt. Jag kontaktar leverantören och ser om det går att ändra på.
Administrator
· Skåne
· 6 701 inlägg
Nu har jag skapat fyra olika varianter av annonsen beroende på om man är inloggad eller ej och beroende på om man är i mobilen eller ej. Från och med nu snart ska inloggade ej råka ut för 3 2 1 (tror jag) även om de använder Firefox eller Safari, som av någon anledning tillåter detta.
Sitter och surfar här på byggahus som jag vanligtvis gör en ansenlig tid varje dag, och helt plötsligt börjar nån bilreklam spelas MED LJUD helt oförhappandes. Har hänt flera gånger på sistone, inte så kul när man ligger i sängen o godnattläser, eller som nu under idol, får ju onda ögat av familjemedlemmarna. Ta bort!
Administrator
· Skåne
· 6 701 inlägg
Jag lyckas inte reproducera detta. Surfar du från mobil, tablet eller dator. Vilken webbläsare använder du eller använder du någon av apparna? Är du inloggad eller ej? Minns du vilken annons?K koppla skrev:Sitter och surfar här på byggahus som jag vanligtvis gör en ansenlig tid varje dag, och helt plötsligt börjar nån bilreklam spelas MED LJUD helt oförhappandes. Har hänt flera gånger på sistone, inte så kul när man ligger i sängen o godnattläser, eller som nu under idol, får ju onda ögat av familjemedlemmarna. Ta bort!
iPhone, iOS 13.2.3 - mobilsajten på Safari. Inloggad, japp. Tyckte det nämndes Peugeot innan jag lyckades pricka in pausknappen i videon.Per Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 701 inlägg
Jag lyckas bara synliggöra ljudknappen om jag först klickar på play-knappen och inte förrän jag då klickar på ljudknappen så går ljudet igång.
Och som inloggad öppnas inte videon upp i sin helhet nerifrån och upp, utan enbart inuti annonsytans yta.
Har du ljudet i mobiltelefonen kopplad till någon högtalare? Jag undrar om det kan vara orsaken till att du hör ljud.
Och som inloggad öppnas inte videon upp i sin helhet nerifrån och upp, utan enbart inuti annonsytans yta.
Har du ljudet i mobiltelefonen kopplad till någon högtalare? Jag undrar om det kan vara orsaken till att du hör ljud.
Det enda jag gjorde var att läsa en tråd, scrollade neråt som vanligt och när jag passerade annonsen så började den spela video och ljud. Den var kvar i sin lilla ruta. Ingen högtalare ansluten.Per Eskilsson skrev:
Jag lyckas bara synliggöra ljudknappen om jag först klickar på play-knappen och inte förrän jag då klickar på ljudknappen så går ljudet igång.
Administrator
· Skåne
· 6 701 inlägg
Nu har jag pratat med leverantören angående att du har upplevt att ljudet går igång automatiskt.
Svaret jag fått är: ”Det kan jag fixa direkt, inom 15min så ska alla annonser automatiskt starta utan ljud”
Jag hoppas detta hjälper.
Svaret jag fått är: ”Det kan jag fixa direkt, inom 15min så ska alla annonser automatiskt starta utan ljud”
Jag hoppas detta hjälper.
Administrator
· Skåne
· 6 701 inlägg
Inloggad? 3 2 1?