Är det någon här som arbetar med att sätta upp putsskivor på trästomme och kan ge någon feedback på arbetet som mina hantverkare har gjort? Vet inte mer om putsskivor än det som står i tillverkarens arbetsbeskrivning och hade varit bra att höra från andra innan jag pratar med dem.
Är det ok att vissa skivor har kryssskarvar trots att tillverkarens arbetsbeskrivning säger att de ska förskjutas med minst 200mm?
Är det ok att vissa skivhörn är avslitna på flera kvadratcentimeter?
Är det ok att innerhörn saknar fogband? Enligt tillverkarens arbetsbeskrivning så ska man använda sig av fogband.
Är det ok att vissa fästklamrar ligger på 20-25 cm då arbetsbeskrivningen säger 125 mm. Är det ok att man på vissa skivor har bara använt 2/3-delar av antal klamrar jämfört med vad som står i arbetsbeskrivningen? Är det ok att vissa klamrar ligger mindre än 10 mm från skivkanten?
Är det ok att sätta upp takfoten innan putsning, dvs den delen av putsskivan som ligger mot träpanelen kommer inte ha någon puts på sig.
Är det ok att vissa skivor har kryssskarvar trots att tillverkarens arbetsbeskrivning säger att de ska förskjutas med minst 200mm?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är det ok att innerhörn saknar fogband? Enligt tillverkarens arbetsbeskrivning så ska man använda sig av fogband.
Logga in
Skapa konto
Är det ok att vissa fästklamrar ligger på 20-25 cm då arbetsbeskrivningen säger 125 mm. Är det ok att man på vissa skivor har bara använt 2/3-delar av antal klamrar jämfört med vad som står i arbetsbeskrivningen? Är det ok att vissa klamrar ligger mindre än 10 mm från skivkanten?
Logga in
Skapa konto
Är det ok att sätta upp takfoten innan putsning, dvs den delen av putsskivan som ligger mot träpanelen kommer inte ha någon puts på sig.
Logga in
Skapa konto
Putsskivor på träregelstomme? Låter som en enstegstätad fasad.
http://www.villaagarna.se/Press/Nyheter/Enstegstatad-fasad/
http://www.villaagarna.se/Press/Nyheter/Enstegstatad-fasad/
Inget låter bra här. Tyvärr.CapsLock skrev:Är det någon här som arbetar med att sätta upp putsskivor på trästomme och kan ge någon feedback på arbetet som mina hantverkare har gjort? Vet inte mer om putsskivor än det som står i tillverkarens arbetsbeskrivning och hade varit bra att höra från andra innan jag pratar med dem.
[bild]
[bild] [bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Det är ju helt uppenbart från bilderna att det inte är tunnputs på cellplast.Anders Granlund skrev:
Mitt råd till ts: prata med entreprenören. Fråga varför de inte har följt instruktionen till punkt och pricka. Det går säkert att åtgärda vid behov.
Det har jag inte skrivit, bara efterlyste en luftspalt som tydligen finns. Min hänvisning, länk, var kanske inte så noga utvald?T Tosse skrev:
Annars ser det inte så bra ut, instruktioner ska följas.
Men jag hade nog inte fäst skivorna på träreglar.
Och sedan hade jag försökt göra en tilläggsisolering innan jag putsade huset.
För övrigt är det bäst om man får se en sektion på väggen för att därmed undvika missförstånd. Här finns ett exempel på hur jag tänkt att det skulle kunna se ut, se sidan 7.
https://www.gyproc.se/sites/gypsum.nordic.master/files/gyproc-site/BroschyrerSE/AquarocSEytterv%C3%A4ggar.pdf
Klicka här för att svara