Diskmaskinen under fönstret och diskbänken till höger om den. Det är en fördel om man kan få spis och disk i närheten av varandra...mindre "slafsande" i köket då. Då blir det också bra med arbetsyta vid fönstret som sades tidigare. Sedan beror det ju lite på var lådor för bestick och skåp för porslin skall vara.
Bekvämt om man kan ha dessa i närheten av diskmaskinen.

Uffe

Den här lilla modifieringen då?

• kok_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blev bättre tycker jag. Är det tänkt att lådorna till höger skall vara för bestick och sådant samt tallrikar ovanför så skulle jag vara nöjd.
En annan sak. De täcksidor för väggskåpen som följer med IKEA köken har inte rätt mått i mitt tycke. De går från översida skåpet och en bit nedanför....detta för att linjera med en ljusramplist. Jag kapade täcksidorna på höjden och satte ljusramplisten även på kortsidan skåpet.
Naturligtvis en smaksak men jag tyckte det blev snyggare.

Jodå, lådorna till hö om diskmaskinen skall vara till bestick och tallrikar samt glas ska vara ovanför i väggskåpen. Utrymmesmässigt torde detta köket klara en utvidgning av familjen från två personer till tre och fyra.

Hej!

Jag tycker att det ser lite trångt ut runt fönstret på något vis. Har du kollat hur det skulle bli om du samlar alla överskåpen på väggen med fläkten och bygger in den?

I det fallet skulle du också kunna vända på överskåpen till vänster och sätta dem helt på den vänstra väggen. Då får du en arbetsbänk runt diskhon där du aldrig slår i huvudet :D

/pinebar

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.