71 150 läst ·
1 199 svar
71k läst
1,2k svar
Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?
Kan inte minnas att man spillde med den riktiga tetran, man rev ju upp och så bände man till öppningen. Men visst kunde man spilla om någon klåpare hade snålöppnat den eller gjort annat galet med öppningen.F fribygg skrev:
Men det gick ju att se om det var galet öppnat, idag kan ju korkfan få för sig att fjäppa ner så paketet mer beter sig som en dyngspridare
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 218 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 218 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den här varianten krävdes lite övning att använda, men den funkar bra och är återförslutningsbar.
Annars var jag mest van vid dessa
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Originalet var dock svårt att förvara i kylen. Tegelstenen är den effektivaste förpackningen ur det hänseendet...
...den fick plats i dörren och kunde placeras i tre olika riktningar för att optimera utrymmet i kylen. Idag har ju alla en jättehög hylla i kylen då tetrorna inte får plats i dörrarna som ofta har för smala fack
...den fick plats i dörren och kunde placeras i tre olika riktningar för att optimera utrymmet i kylen. Idag har ju alla en jättehög hylla i kylen då tetrorna inte får plats i dörrarna som ofta har för smala fack
Jag kanske föddes med onaturligt stora och starka händer och hade inga problem eller så körde man 2-handsfattning.BirgitS skrev:
Men kan inte minnas att det var några problem, filmjölk kördes väll i tetrabrick även en bit in på 00-talet?
Ja jag har alltid gillat tegelstensvarianten (fast jag insåg ju inte att jag gillade den förrän den försvann).pacman42 skrev:
Originalet var dock svårt att förvara i kylen. Tegelstenen är den effektivaste förpackningen ur det hänseendet...
Den "riktiga" tetran klippte man väl upp?L Lutte skrev:
https://upload.wikimedia.org/wikipe...ölkförpackningar_av_Tetra_Pak_-_SLM_37443.jpg
Våtmarksfolket och andra utomparlamentariker har lärt Svensson aktivism och civil ohörsamhet. Nu finner man tydligen fler plastlock från förpackningar ute i naturen än tidigare. Låt vara att det kanske är någon enstaka enkel undersökning på badplats. Var det inte så att man använde "delfin-argumentet" för plastpåseskatten? Då köpte folk i stället klart miljövidriga men billiga påsar på rulle. Det kan lätt bli så där.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 218 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 218 inlägg
Du skrev om den "riktiga tetran" och det borde ju syfta på den ursprungliga som var en tetraeder.L Lutte skrev:
Bild här: #1 099
Det var alltså den jag skrev om.
Tetrabrik är ju något helt annat.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 218 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 218 inlägg
Jag upplevde att vi syskon, som barn med den ursprungliga tetran, hade större problem än våra barn med tetrabrik. Naturligtvis gick det bra för det mesta men det var besvärligare att få ett bra grepp om tetran för små händer.Alfredo skrev: