71 150 läst ·
1 199 svar
71k läst
1,2k svar
Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?
Idag vid min standardfrukost som består av blandad hälften naturell yoghurt och hälften fruktyoghyrt så när jag öppnade en nyligen inköpt Arla Samoa som är min favorit så hade även den nu fått den förbannade korken som sitter fast...
Har varit så glad att den tidigare varit förskonad från det jäkla eländet och hoppats att någonting med det större formatet på den korken passerat något kryphål och sluppit skiten.
Tyvärr inte tydligen, så nu får man börja slita av den också framledes för att slippa sull.
Jävla byråkrater som ska hålla på och mästra oss i ta mig fan allting numera.
Mera civil olydnad och släng alla korkar utanför Naturvårdsverkets aktivist-entre!
Har varit så glad att den tidigare varit förskonad från det jäkla eländet och hoppats att någonting med det större formatet på den korken passerat något kryphål och sluppit skiten.
Tyvärr inte tydligen, så nu får man börja slita av den också framledes för att slippa sull.
Jävla byråkrater som ska hålla på och mästra oss i ta mig fan allting numera.
Mera civil olydnad och släng alla korkar utanför Naturvårdsverkets aktivist-entre!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Efter snart ett år med fastsatta korkar har vi fortfarande inte sett problem med fastsättningen.
Vi använder främst Skånemejerier (Purepak Sense), Garant (Purepak Sense/Classic) och Oatly (TetraPak Brick).
Inte mer spill än vanligt, även barnen klarar av att hantera dem.
Praktiskt med att korken sitter kvar, slipper man tappa bort den.
Vi använder främst Skånemejerier (Purepak Sense), Garant (Purepak Sense/Classic) och Oatly (TetraPak Brick).
Inte mer spill än vanligt, även barnen klarar av att hantera dem.
Praktiskt med att korken sitter kvar, slipper man tappa bort den.
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 881 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 881 inlägg
Boomer kan man även tillskriva ett "tillstånd hur folk är/beter sig".TheImprovisor skrev:
Likt en fjortis inte behöver vara 14.
P12 inte behöver vara en pojke på 12år osv.
Har du aldrig hört utrycker "OK boomer"
Välkommen till Internet 2025 det finns massa uttryck för dig att lära.
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 881 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 881 inlägg
Du förväxlar "att vara" med att "bete sig som".T TheGame skrev:
Och apropå Internet: Jag flyttade in där 1997. Hur länge har du bott där?
Jag hittade ingen referens till denna rapporten i tråden, den är ju mycket intressant...
https://www.deepseareporter.com/sv/trendbrott-fler-plastkorkar-langs-vastkusten/
Dvs, det dyker upp fler korkar längs stränderna sedan lagen infördes. Orsaken är dock oklar.
https://www.deepseareporter.com/sv/trendbrott-fler-plastkorkar-langs-vastkusten/
Dvs, det dyker upp fler korkar längs stränderna sedan lagen infördes. Orsaken är dock oklar.
Det tycer jag också. Ibland. T.ex när jag kör bil så slipper jag riskera att tappa korken på golvet. Färden blir så vinglig när jag försöker hitta den då.13th Marine skrev:
En del korkar dock mer korkade än andra och ställer då till det i andra situationer.
Nejdå vad folk skriver på Internet väcker inga känslor hos mig. Det är den bästa inställningen man kan ha på internet. Speciellt situationer när det handlar om att ta till sig information där ett läger tycker du och ett annat så.P pmd skrev:
Båda lägren spelar på känslor för att vinna över sympatisörer.
Visste inte ens det var ditt syfte (så fall misslyclades det) utan att du bara raljerade OT som du själv skrev.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg