smh
Hej! Lite osäker på vilken forumdel som är bäst här, så ursäkta om det blev fel.
Jag ska bygga en kjol av stående spjälor framför husgrunden till en friggebod. Huset står på sluttande mark och på plintgrund, närmare bestämt betongpelare som är 75–90 cm höga. Jag vet inte om det hör till saken, men hela huset är lite av ett fuskbygge, så man kan inte räkna med att grunden är gjord efter konstens alla regler.
Jag föreställer mig att det enklaste sättet att bygga kjolen vore att fästa två längsgående brädor i betongpelarna, och sedan fästa spjälorna i brädorna. Men kan jag borra i pelarna utan att de tar skada? Eller finns det något annat (bättre) sätt att fästa alltihop?
 
Det bör gå utmärkt att borra i betongplintarna
 
  • Gilla
smh
  • Laddar…
smh
Okej, tack! Något särskilt jag behöver tänka på, eller är det bara att köra på med slagborren?
 
Undvik att borra i armeringen, eller välj ett borr som klarar det;)
 
smh
F fribygg skrev:
Undvik att borra i armeringen, eller välj ett borr som klarar det;)
Haha, jag ska försöka! Tack så mycket för hjälpen :)
 
Slagborr är väl egentligen för klent för att borra i betong, men är betongen kass så!
 
  • Gilla
smh
  • Laddar…
joakim_j joakim_j skrev:
Slagborr är väl egentligen för klent för att borra i betong, men är betongen kass så!
Nja, det tar bara lite längre tid.
 
  • Gilla
smh
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.