Hej,
Jag ska ha liggande panel på mitt isolerade förråd med pulpettak. Inga konstigheter att sätta insektsnät för luftspalten i taket. Men hur löser man ytterväggen. Tänkte sätta musband i nederkant, men i ovankant brukar ju getingar och bin leta boplats. Jag skulle vilja täta luftspalen i väggen för att undvika getingbo innanför panelen.
Hur fäster jag nätet där uppe? Räcker det att jag fäster det i ovankant i hammarbandet, viker det över de stående spikläkten och låter det gå ned en bit på väggen för att sedan spika panel över? Eller finns det riska att getingar kryper mellan nätet och panelen och in i luftspalten om ni förstår hur jag menar?