vi har lagt vattenburengolvvärme i hallen, och lagt värmeplåtar men vad ska man limma fast golvgipsen med ? vad använder man ? :)
 
Jag använde nåt som hette BoardFix när jag monterade gips på spånskiva. Dock så var det utan golvvärme och jag vet inte om det funkar med det men det kan kanske vara värt att kolla upp...
 
Måste du limma? Det går ju att skruva annars, om man har full koll på slingorna det vill säga!!:D
 
Man skall limma OCH skruva för att hålla ned gipsskivan. När limmet torkat kan/bör(?) man ta upp skruvarna så de inte drar sig uppåt.
Läste detta i nån annan tråd här, sök!

Mvh//Janne
 
Ardex S48 använde jag när jag limade fast golvgips i hallen. Gjorde som gadu skrev, först lim och sedan skruv som jag sedan tog bort när limmet torkat.
 
S
det bästa med just ardex S48 är att det egnetligen inte behövs någon skruvning
 
Hur sitter dina värmeplåtar fast?

Jag la golvgips i hallen 15kvm igår. Har också vattenburen i plåtar under. Mina plåtar är bara häftade lätt i glesen som ligger under så att limma gipsen där känns meningslöst. Jag skruvade bara. Lyckads undvika att träffa slangen men det är lite nervöst att skruva. Rita noga innan var slangen går.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.