Har ett trappräcke fr 67 som är fastskruvat i betong, genom åren har hålet för mittersta skruven vidgats och den sitter nu löst. Det hålls fast av de andra två. Kan jag fylla hålet med något att skruva skruven i så den inte vickar? Rädd att de andra två i ändarna kommer glappa å.

Mina förutsättningar: innerligt less på allt vad renovering heter (det brukar gå över) väggen är en övermålad vävtapet och allt för stora ingrepp med efterföljande spackel kommer sticka ut något alldeles men det kanske jag får svälja. Bredspacklat 80 kvm vävtapet må den brinna. Det är en massiv skruv borrad direkt i betongen och hålet är nu poröst och smular. Kan jag fylla det med något och sedan skruva i igen? Helst något enkelt, billigt som gör att det sitter stenhårt tills jag tar tag i att renovera trappan. Överväger ibland glatt att tutta fyr på hela aset men tyvärr brinner inte betong så bra.

Förslag? Hån?

Detta är inte rätt, men tryck i lite kemankare i hålet och sätt i skruven innan det stelnar. Då kommer den ingenstans sen.

Farstatjej90
Om skruven sitter i betong , kan du inte bara ta en större plugg?

• Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Kemankare var nytt! Ska genast testa!

Grejen med plugg är att jag inte fått det att funka plus att jag skulle behöva ta ner hela åbäket igen. Mvh lat

Farstatjej90
Vrana Vrana skrev:
Kemankare var nytt! Ska genast testa!

Grejen med plugg är att jag inte fått det att funka plus att jag skulle behöva ta ner hela åbäket igen. Mvh lat
Du kommer tyvärr bli besviken på kemankare. För att det ska fungera behöver du ta ner räcket, rengöra hålet och få bort allt löst, blåsa rent hålet på djupet och sen använda kemankare. Det är låg sannolikhet att en genväg här kommer göra dig nöjd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.