Hej! Har ett hörn-duschdrapperi fastskruvat med plug/skruv på kakel.. Den ena änden har släppt och det visar sig att det finns ingen material bakom kaklet. Därav har det suttit ganska löst på ena sidan. Man har väl reglat upp väggen så något med substans är ganska långt in i vägen. Jag har då provat att limma upp den med Pattex no more nails samt Casco Xtremfix+. No more nails, kunde inte ens hålla aluminium stången uppe utan drapperi efter 48h torktid. Casco höll i 1 timme med drapperi efter 1,5 veckas tork tid.

Nu vet jag inte vad jag ska göra, någon som har tips?

Går det inte att fylla igen hålet bakom kaklet och sätta en ny plugg?
Bilder?

• Gilla
Zulan
  • Laddar…
Nej, på grund av att det är kanske 2-3 dm till väggen bakom kaklet. Jag skulle gissa att man reglat upp en gipsskiva och sen kaklat på det. Så när man borrar i kaklet och man missar regeln så är där bara luft bakom. Allt man stoppar i hålet faller ner bakom kaklet. Det är i sommarstugan så jag kan inte ta bilder nu, men tror bara det hade varit en bild på ett vitt kakel med ett normalstort borrat hål.

P
Molly, gipsexpander ?

Det lär väl vara gips iallafall bakom kaklet? Någon form av expanderplugg borde funka om det inte går att peta in någon massa i hålet.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.