6 278 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Fästa armeringsjärn i hål
Lite för sent tips nu, men har man klena reglar och tung last så är ett alternativ att lägga ett lass grus på marken, släta till och lägga tryckta reglar på gruset.
De två plintarna är en meter ner i backen och 30cm ovan mark. Kräver nog sin man att få upp därifrån.
Provborrade en plint med 12mm borr igår och kom 20cm ner med slagborrmaskin. Sen gick det trögt. Tankar på Jula's borrhammare fråm Meec, 600 spänn dök upp. Läste att den borrar genom betong som smör. Men vem vet?
Provborrade en plint med 12mm borr igår och kom 20cm ner med slagborrmaskin. Sen gick det trögt. Tankar på Jula's borrhammare fråm Meec, 600 spänn dök upp. Läste att den borrar genom betong som smör. Men vem vet?
useless skrev:
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
får mycket ny betong för 600Roger G Olsson skrev:
De två plintarna är en meter ner i backen och 30cm ovan mark. Kräver nog sin man att få upp därifrån.
Jag hade inte krångla med att borra.
Färskare betong är segare att borra i med.
Borren har jag iofs redan. Men det du sa om att lyfta plinten rakt upp, jag kanske faktiskt klarar det. Pappröret lär göra att det är lågt motstånd genom marken. Det låter värt att prova!
H Hallerudsbo skrev:
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Ja det går.
Annars har du en gungställning till barna eller liknande så är det rep och talja eller häng dig i repet för att få hjälp att lyfta upp.
jag själv hade bytt ut plinten och gjort om.
Men annars låt den vara utan.
Annars har du en gungställning till barna eller liknande så är det rep och talja eller häng dig i repet för att få hjälp att lyfta upp.
jag själv hade bytt ut plinten och gjort om.
Men annars låt den vara utan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden