Lite för sent tips nu, men har man klena reglar och tung last så är ett alternativ att lägga ett lass grus på marken, släta till och lägga tryckta reglar på gruset.

De två plintarna är en meter ner i backen och 30cm ovan mark. Kräver nog sin man att få upp därifrån.

Provborrade en plint med 12mm borr igår och kom 20cm ner med slagborrmaskin. Sen gick det trögt. Tankar på Jula's borrhammare fråm Meec, 600 spänn dök upp. Läste att den borrar genom betong som smör. Men vem vet?

useless useless skrev:
Det räcker inte att borra några hål och stoppa ner lite järn. Ska armeringen göra nytta ska den gå igenom hela plinten. Jag vet inte hur höga dom är, men jag gissar att det är mer än några dm? Ska du borra en halvmeter-en meter så är det nog enklare att göra en ny plint.

H
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
De två plintarna är en meter ner i backen och 30cm ovan mark. Kräver nog sin man att få upp därifrån.

Provborrade en plint med 12mm borr igår och kom 20cm ner med slagborrmaskin. Sen gick det trögt. Tankar på Jula's borrhammare fråm Meec, 600 spänn dök upp. Läste att den borrar genom betong som smör. Men vem vet?
får mycket ny betong för 600
Jag hade inte krångla med att borra.
Färskare betong är segare att borra i med.

Borren har jag iofs redan. Men det du sa om att lyfta plinten rakt upp, jag kanske faktiskt klarar det. Pappröret lär göra att det är lågt motstånd genom marken. Det låter värt att prova!

H Hallerudsbo skrev:
tiden och priset på ett 1 M borr så hade jag hellre gjort ny plint.
15 cm bredd bör ju gå att bara lyfta rakt upp och i med ny betong.

H
Ja det går.
Annars har du en gungställning till barna eller liknande så är det rep och talja eller häng dig i repet för att få hjälp att lyfta upp.

jag själv hade bytt ut plinten och gjort om.
Men annars låt den vara utan.

• Gilla
Roger G Olsson och 1 till
  • Laddar…
Med 12 plintar på 9 kvadrat skulle jag inte ens fundera på att plocka upp två för att de saknar armering. Jag vet inte ens om jag skulle fundera på armering

• Älska
Roger G Olsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.