Hej kanske en blondin fråga.
Men behöver endå ställa den.
Kan man klä fasaden med tryckimpregnerad virke??
Läs nedan så förstår ni varför jag frågar.
Pratade med ett sågverk när vi köpte nytt virke till staketet / planket som då är tryckimpregnerad.
Då stod vi och språk lite och jag förklara att jag behöver byta ut en hel del brädor på vår fasad då förra husägaren har använt fel färg.
Då säger han. Jag har 3 pall med fel kap som exakt den längden ni behöver ( hade sedan tidigare räkna ut måttet.)
Men sen kom problem nr 2.
Det är nämligen tryckimpregnerat fasad virke.
( 95x28 exakt det som sitter på vårt hus) .
Det kostar honom förmycket att kapa om allt så det har blivit stående ett par år så är torrt och fint perfekt att bara måla på.
Pris ja extrem billigt då detta skulle till deponering men kostar för mycket så skulle vi göra upp det lite privat.
Vilket är en Win in Win situation båda tjänar på det han slipper extrema deponering s kostnader och jag får billigt virke.
Vad säger ni ska man tacka jag sen kräver jam då.att jag tar alla 3 last pallar burar.
värdet är ca 40-60000kr trodde han och typ 10-20000kr ville han ha.