Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi är mitt uppe i ett fasadbyte och jag kom precis på att man kanske borde addera OSB bakom gipset på lite taktiska ställen. Kommer det funka rent byggnadstekniskt? Det blir ju bakom plasten..
Jag kommer att passa på och dra en massa bra rör till larm, belysning, el, etc. Fler förslag på grejor man bör passa på att göra? Inte ofta man får en sån här chans
Det blir en StoVentec fasad när det är klart.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Normalt så hänger man väl inte upp så mycket tungt på väggarna.
Vissa har en stor TV, som inte skall stå på ett underskåp, så vid ett sådant ställe kanske några extra reglar/kortlingar kan vara bra att ha.
Annars är det väl mest bilder på barnen, bröllopsfoton och bilder på båten man sätter upp,
och för sådant håller gipset bra.
Intressant sätt att renovera för övrigt!
Vad var det mellan reglarna, och utanför, tidigare?
Vissa har en stor TV, som inte skall stå på ett underskåp, så vid ett sådant ställe kanske några extra reglar/kortlingar kan vara bra att ha.
Annars är det väl mest bilder på barnen, bröllopsfoton och bilder på båten man sätter upp,
och för sådant håller gipset bra.
Intressant sätt att renovera för övrigt!
Vad var det mellan reglarna, och utanför, tidigare?
Kanske man nöjer sig med lite reglar som du säger. Men om där är något ställe man inte är säker på vad man vill ha i framtiden hade det varit trevligt med lite OSB. Kan det bli fukt mellan OSB och plast som har problem att torka upp?
Huset byggdes 2001 och var då enstegstätat, 2013 bytte man till ett StoVentec system. Men man använde en vindskiva som hade ett tillverkningsfel, för hög salthalt, vilket gjorde att hela fasaden sög vatten. Såldes får de nu riva allting igen samt såga ner alla reglar 45mm och ersätta med nya då de blivit fukt och salt skadade. Ett stort projekt, skönt att det går på garanti
Huset byggdes 2001 och var då enstegstätat, 2013 bytte man till ett StoVentec system. Men man använde en vindskiva som hade ett tillverkningsfel, för hög salthalt, vilket gjorde att hela fasaden sög vatten. Såldes får de nu riva allting igen samt såga ner alla reglar 45mm och ersätta med nya då de blivit fukt och salt skadade. Ett stort projekt, skönt att det går på garanti
Klicka här för att svara