1 234 läst ·
20 svar
1k läst
20 svar
Fas till bägge trappkopplingar.
Moderator
· Stockholm
· 57 736 inlägg
Och elektrikern kommer undan och får betalt trots total inkompetens?
Att koppla fel ä mänskligt, men att inte kontrollera det som kopplats är oförlåtligt. En annan gång kan det ju vara en akut livsfarlig felkoppling som får passera utan kontroll.
Att koppla fel ä mänskligt, men att inte kontrollera det som kopplats är oförlåtligt. En annan gång kan det ju vara en akut livsfarlig felkoppling som får passera utan kontroll.
Det är min vän, tror inte dom har lärt ut vad en sparkoppling är, kanske för det inte är godkänt? Ingen aning, men nu är mitt problem löst iallafall och det är jag tacksam för 😀H hempularen skrev:
Det är en "nödfalls koppling" vid t.ex. utp installation när ledarna inte räcker till då man behöver fas ledare till uttag vid strömställareS Simon_krontorp skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 736 inlägg
OK, givetvis lite känsligt att inkompetensförklara en kompis. Men du borde i lite vänliga/diplomatiska ordalag försöka få honom att begripa att det är fullkomligt oacceptabelt att göra en koppling utan att testa/kontrollera den. Det kommer förr eller senare att orsaka en farlig olycka.
Som sagt att koppla fel är mänskligt, men att inte kontrollera kopplingen det får man bara inte missa. Oavsett om det är en yrkesarbetande elektriker eller hempulare.
Som sagt att koppla fel är mänskligt, men att inte kontrollera kopplingen det får man bara inte missa. Oavsett om det är en yrkesarbetande elektriker eller hempulare.
Klicka här för att svara